Skip to main content

Zijn er al organisaties die gebruik maken van de search-app als nood back-up indien ZENYA niet bereikbaar is door bv een netwerk storing? 

Wij hebben nu een dump van de ZENYA doc die op een centraal punt door de applicatie coordinator bediend wordt en op aanvraag documenten kan aanleveren aan de organisatie. Graag willen wij dit proces verbeteren en gebruikers vriendelijker inrichten. Vandaar dat wij op de gedachte zitten om de search-app hiervoor te gaan inrichten. 

Alle voorbeelden zijn welkom om hiermee aan de slag te gaan. Ook als er oplossingen zijn zonder de app hoor ik deze graag. 

Beste @Andre,

In principe is het mogelijk om documenten via de Search app lokaal op een mobile device op te slaan voor gebruik op plekken waar geen verbinding met iProva mogelijk is. Dat is echter niet bedoeld als backup functie.

Indien je echt een noodprocedure wil inrichten, dan raad ik je aan om de mogelijkheden van een zogeheten bulk export te onderzoeken: die functie is exact voor een dergelijke situatie bedoeld.


beste @Jeske Boonen,

De bulk export gebruiken wij al. Echter is dit niet heel fijnmazig in het gebruik als er in de bulk gezocht moet worden naar een specifiek document. 

Met behulp van de search app zou dit mooier aangeboden kunnen worden aan de medewerkers, evt  uitgesplitst naar verschillende doelgroepen. Vandaar dat ik op zoek ben naar mooie voorbeelden :wink:

 

 


Hallo @Andre .,

Dit is een optie die zeker wordt aangeboden i.p.v. de bulk export. Echter ken ik op dit moment geen organisatie die dit ook daadwerkelijk zo gebruiken. Ik ben dus ook erg benieuwd!

Wellicht kan deze discussie je ook op weg helpen: 

 


In het LUMC hebben wij een zelfde wens, echter is de search app nog niet werkzaam op onze mobile devices omgeving. we hopen dit in Q1 van 2022 voor elkaar te krijgen. Wel interessant dus voor ons om mee te lezen. En als we ervaringen hebben zullen we die hier zeker delen. 


Wij gebruiken ook een indeling waarbij de noodsituaties documenten meegenomen worden. Hoewel dat kwa aantal documenten wel mee valt.

We hebben er nummertjes voor staan zodat de juiste verzamelingen bovenaan staan.

  1. Spoed kaartjes (reanimatie, opvang op SEH van diverse ziektebeelden, etc)
  2. Algemene zakkaartjes (ter vervanging van voorheen gebruikelijke zakkaartjes)
  3. Noodprocedures (EPD ligt eruit, netwerk ligt eruit, etc)

Nu zijn we nog aan het kijken of de volledige documenten erin moeten komen te staan, gezien die vaak erg compleet zijn en meer gericht zijn aan coördinatoren / team leiders.

Het ZiROP document is daarnaast gewoon heel erg groot. Dit levert bij de normale bulk export al wat problemen op… Hier moet waarschijnlijk een kortere versie van komen.

Verder zit de handleiding voor het gebruik van de noodPC's erin zodat mensen weten hoe de bulkexport te gebruiken is.

Alle andere categorieën voor een doelgroep volgen daaronder.


Hoi,

Wij zitten ook aan alternatieven te denken voor de bulkexport. Deze lijkt toch kwetsbaar te zijn.

Het voordeel van de search app is dat je ook zonder je ziekenhuisnetwerk gebruik kunt maken van protocollen (indien je gebruik maakt van SAAS). 

Inmiddels kan iedereen in het ziekenhuis gebruik maken van deze app en krijgt standaard een aantal verzamelingen tot zijn beschikbaar, waaronder de laatste nieuwe en/of gewijzigde protocollen, reanimatie en zorgbrede protocollen.

Iedere afdeling krijgt kan daarnaast zijn eigen verzameling. Het beheer van die verzameling hebben we ingeregeld middels een eigenschap bij het document. Documentbeheerders kunnen documenten “oormerken” om het protocol op te nemen in hun verzameling.

Het blijft moeilijk om het gebruik hiervan te stimuleren.

Grtz

Ellen

 

 


Reageer