Of zou zoiets in te richten zijn via de assist app? Je loopt een ruimte in, scant de barcode en krijgt op je telefoon een overzicht met aanwezige middelen en aanwijzingen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
gr.,
Erik
Hallo
In een vragenlijst heb je de mogelijkheid om in de koptekst van een pagina een verwijzing op te nemen. Daarmee zou je kunnen verwijzen naar het document met de plattegrond.
Voor wat betreft de iProva Assist app wil ik je ook verwijzen naar het artikel met FAQ's over deze app. Hierin lees je o.a. ook wat je met deze app kunt doen:
Wat kan ik allemaal doen met de app?
Met de iProva Assist app kan je snel en eenvoudig informatie oproepen over bijvoorbeeld apparaten, ruimtes, installaties of producten.
Naast kenmerken van het betreffende object geeft de app je ook snel toegang tot bijbehorende documentatie, trainingen, checklists en formulieren.
Het oproepen van informatie doe je op een van de volgende manieren:
- Het scannen van een QR-code met de camera in je smartphone of tablet.
- Het aanraken van een NFC-sticker met je smartphone.
- Het maken van een keuze uit een lijst van objecten die in jouw onmiddelijke nabijheid zijn gevonden. Deze detectie werkt via GPS en Bluetooth.
Wij zijn ook benieuwd naar ervaringen van anderen met het lopen van veiligheidsrondes m.b.v. een vragenlijst en eventueel in combinatie met de Assist app!
Hoi
vanuit de vragenlijst linken naar een plattegrond is inderdaad een mooi - en eenvoudig te realiseren - begin, maar echt leuk wordt het inderdaad met de iProva Assist app in combinatie met de Kaartenbak-module binnen iProva.
Je kunt het voor degene die de veiligheidsronde loopt dan heel eenvoudig maken om de relevante informatie over de in een ruimte aanwezige middelen op te roepen.
Met ingang van iProva 5.9 komen er nieuwe mogelijkheden beschikbaar: je kunt dan ook eenvoudig vragenlijst aanbieden vía de Assist-app. Dit opent de weg naar een iets andere werkwijze: i.p.v. de medewerker op weg te sturen met één grote vragenlijst kan je hem dan ook gewoon de betreffende ruimtes langs laten gaan, en in iedere ruimte de code laten scannen.
Hij krijgt dan direct:
- relevante informatie over de ruimte
- de mogelijkheid om een vragenlijst in te vullen specifiek voor die ruimte
- de mogelijkheid om afwijkingen direct te melden (zonder dat je daarvoor een aparte app hoeft op te starten; het melden zoals jullie dat doen via de meld-app kan nu ook rechtstreeks vanuit de Assist-app)
Kortom, mogelijkheden genoeg!
Inmiddels hebben we deze ontruimingsplattegronden in een kaartenbak. Vragenlijst is klaar en QR-code is aanwezig in de ruimte.
Dus klaar om te starten. Vraag is alleen hoe hou ik de plattegrond beschikbaar als de vragenlijst start.
Ze moeten nl. ahv de plattegrond een aantal vragen beantwoorden.
Hoe richt ik dit in?
gr.,
Erik
Nadeel is wel dat je dan voor alle afdelingen een losse vragenlijst moet maken.
Het is wel een hele duidelijke en nuttige case! Ik ga hier eens over nadenken!
Het alternatief is dat de medewerker steeds wisselt tussen de twee apps: de vragenlijst wordt namelijk niet in de Assist-app zelf geopend maar in de browser (Safari/Chrome). De bedreven gebruiker kan dus eenvoudig switchen tussen de vragenlijst en de Assist-app, waarin de plattegrond te bekijken is.
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.