Vraag

Mobiel melden - te kiezen locaties beperken

  • 15 February 2022
  • 7 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

 

Sinds 2012 hebben medewerkers van Lister de mogelijkheid om incidenten te melden die zich hebben voorgedaan op locatie in het meldsysteem van Infoland. In het kader van digitalisering heeft Lister ervoor gekozen om de applicatie van Infoland - genaamd  Zenya capture app - toe te voegen aan één van de manieren om een incident te melden. Hiermee wordt het mogelijk gemaakt om incidenten te melden op de werktelefoon. Medewerkers kunnen inloggen in de applicatie met hun Lister-mailadres en wachtwoord. Het meldformulier is identiek aan het meldformulier op de website. Het enige verschil is het device waarop medewerkers een melding doen. 

 

Probleem 

Nu blijkt dat medewerkers alle locaties van Lister zien bij het invullen van het meldformulier via de app. Dit is helaas niet aan te passen door technische redenen. Dit betekent dat de melding potentieel bij de verkeerde persoon terecht kan komen. 

 

Eerst moet de medewerker het juiste meldformulier kiezen. Er zijn namelijk twee te zien in de app: 

  • incidentformulier cliënten en 

  • incidentformulier mobiel. 

Het formulier voor cliënten is helaas niet uit de app te halen, omdat onze cliënten ook incidenten kunnen melden via onze website. Dit moet ook via een mobiele formulier.

 

Vervolgens heeft een medewerker de volgende opties als hij/zij op bijvoorbeeld De Boerderij klikt:

  • De Boerderij - Algemeen

  • De Boerderij - Team De Boerderij

  • De Boerderij - FIT

 

De melding van een medewerker uit het team De Boerderij komt enkel bij het desbetreffende locatiehoofd als ‘De Boerderij - Team De Boerderij’ of ‘De Boerderij - FIT’ gekozen wordt. Als een medewerker kiest voor ‘De Boerderij - Algemeen’ dan komt het terecht bij VMS.

 
Nu vroeg ik mij af hoe andere zorginstellingen dit geregeld hebben die mobiel melden in gebruik hebben? Hebben jullie hetzelfde probleem of hebben jullie het anders ingericht? Ik hoor het graag! 
 
Groeten,
Nienke Wassenaar

7 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Probleem is waarschijnlijk lokaal geweest. Nu niet meer aan de orde

Hoi @nienkewassenaar,

Voor de keuze van het juiste formulier zou je eens kunnen kijken bij dit idee:
 

 

Badge

Goedemiddag Inge,

 

Helaas geeft het geen antwoord op mijn vragen. 

Ik lees dat het onzichtbaar maken van een formulier in de Zenya applicatie een doorontwikkeling is. Wanneer wordt deze optie mogelijk gemaakt?

En is het mogelijk medewerkers die willen melden via de Zenya applicatie rechten toe te kennen, zodat zij alleen in hun eigen team kunnen melden? In de webversie is dit wel mogelijk / in te richten. Het is namelijk anders erg foutgevoelig en de meldingen komen bij de verkeerde personen terecht. 

 

Ik hoor graag van u.  

 

Met vriendelijke groeten,
Nienke Wassenaar 

Hoi Nienke,

De meldrechten die je bij het meldingstype instelt, gelden ook voor het mobiele formulier wanneer dat in de Capture app wordt gebruikt.

Badge

Beste Inge,

 

De medewerkers kunnen enkel hun locatie kiezen waar zij werken in de webversie van het meldformulier. In de mobiele versie van het meldformulier kunnen medewerkers alle teams kiezen. Dit is foutgevoelig. Is daar wat aan te doen?

 

Groeten,

Nienke 

Reputatie 5
Badge +5

Beste @nienkewassenaar 

Het klopt dat je in het mobiele formulier zelf alle organisatie-eenheden (OE's) kunt invullen. Het mobiele formulier zelf is vaak bedoeld voor externe partijen, die op deze manier de melding direct naar de juiste afdeling kunnen sturen. 

Echter: binnen de Capture App wordt de keuze in OE's beperkt tot de OE's waar je medewerkers meldrechten op hebben - je medewerkers melden zich met hetzelfde account aan in de Capture App als op de webversie van het meldformulier.

Omdat je afwijkend gedrag in de Capture App constateert hebben we een melding geregistreerd bij de onze Servicedesk. Zij pakken de melding verder op.

Badge

Beste Chaim,

 

Ok fijn, dank je! 

 

Groeten,

Nienke

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring