Uiteraard gaan wij ervan uit dat iedereen hier over bepaalde normen en waarden beschikt en zich dus ''netjes'' en respectvol zal gedragen richting andere leden en het community team
Desalniettemin is het goed om onze communityregels met jullie te delen,
zodat we er samen voor kunnen zorgen dat het platform een prettige, veilige en aangename plek blijft.
Communityregels
- Het community platform is een open platform: dit betekent dat iedereen, die een geldige organisatienaam opgeeft, zich kan registreren en berichten en andere informatie kan lezen. Het is ook mogelijk dat berichten vindbaar worden met zoekmachines. Deel daarom nooit persoonlijke gegevens als je adres, telefoonnummer etc. Het Infoland community team behoudt zich het recht voor om persoonlijke gegevens te verwijderen, indien wij van mening zijn dat deze jouw privacy kunnen schenden.
- Per persoon mag er één account worden gemaakt. Je bent zelf verantwoordelijk voor de persoonlijke informatie die je geeft en de gebruikersnaam die je kiest. Het is niet toegestaan om een gebruikersnaam te kiezen die alleen uit cijfers en initialen bestaat. Kies een ''menselijke'' gebruikersnaam, bijvoorbeeld je naam of een afgeleide van je naam.
- Spamming: het posten van reclame op het community platform is niet toegestaan.
- Flaming: post geen beledigende, grove, vulgaire, haatdragende, racistische, seksistische of obscene berichten op het platform.
- Crossposting: je topic valt maar in één subforum. Het is dus niet nodig om dezelfde post in meerdere subforums te posten.
- Illegale zaken: post geen materiaal waar copyrights op rusten of links naar websites met illegale software.
- Indien je iets opmerkt dat in strijd is met deze huisregels, dan ben je welkom om het community team hierop te attenderen. Je hoeft hierbij niet zelf op te treden als moderator.
- Gebruik een passende, beschrijvende en inhoudelijke titel bij het plaatsen van een nieuw topic. Vermijd titels als: "Help!", "Wat is dit?", “Vraagje”, etc.
- Indien je reageert op een topic, blijf dan bij het onderwerp of start een nieuw topic. Terloops even off-topic opmerkingen plaatsen mag, maar zorg ervoor dat het originele onderwerp niet verandert. Forumonderwerpen dwalen van nature soms af. Wanneer dat gebeurt, is het een goede gewoonte om een nieuw topic aan te maken.
- Het ongevraagd sturen van privéberichten aan leden (en dus ook aan moderators), wordt beschouwd als spammen. Wanneer dit wordt geconstateerd kan dat leiden tot het ontzeggen van de toegang tot het community platform.
- Als je een ongepast privébericht, of een e-mail die verstuurd is via dit platform, ontvangt, dan kan je dit melden bij een van de moderatoren.
Bezwaren
- Als je een probleem hebt met de inhoud van een bepaald bericht, kan je dit per privébericht aan een moderator melden.
- Beschrijf in dit bericht je bezwaar. Iedere klacht wordt bekeken en indien noodzakelijk wordt er actie ondernomen.
- Ben je het niet eens met een beslissing die is genomen door een moderator, dan mag je via privébericht de moderator een bericht sturen met een duidelijke omschrijving waarom je het er niet mee eens bent. Doe dit nooit openlijk via het community platform.
Rol van de moderator
Een moderator controleert de berichten die gepost worden door leden en onderneemt actie waar nodig.
De acties kunnen bestaan uit het:
- verplaatsen van berichten van het ene naar het andere subforum
- verwijderen van berichten
- aanpassen van berichten
- plaatsen van algemene waarschuwingen op het community platform
- sturen van persoonlijke waarschuwingen per privébericht
- tijdelijk of permanent verbannen van het community platform
Heb je nog vragen? Stel ze dan hieronder ...