Skip to main content

Graag zou ik willen weten of ik 11163 inactieve accounts veilig kan verwijderen zonder dat er data verloren gaat.

Bij tests in de acceptatie omgeving zie ik dat bijvoorbeeld de melder van een formulier in de FLOW module wel behouden blijft.

Geldt dit ook voor velden in documenten, zoals autheur?

Wij maken gebruik van de SCIM koppeling om extern gebruikers de beheren (via HelloID), maar krijgen wekelijks/dagelijks te maken met ‘oude’ inactieve accounts die al bestaan met hetzelfde email adres, omdat medewerkers bijvoorbeeld (tijdelijk) uit dienst zijn gegaan en weer in dienst komen. Zenya geeft dan conflicten die met de hand moeten worden opgelost. Als we het inactieve account verwijderen uit Zenya dat onstaat er geen conlict en wordt het account gewoon nieuw aangemaakt.

De inactieve accounts zijn ontstaan doordat we voorheen iSync met AD (en later een custom AFAS koppeling) gebruikten en de accounts nooit werden verwijderd.

Ik heb het voornemen om alle 11K inctieve accounts te verwijderen, maar wil zeker weten dat dit niet voor onvoorziene problemen gaat zorgen.

Geen reactie