Skip to main content
Vraag

Rapport of export draaien van ingericht OE

• November 18, 2025
  • 1 reactie
  • 5 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Is het mogelijk om vanuit Zenya een rapport of export te draaien, waarbij de organisatie-eenheden alleen te zien is?

Daarnaast willen we graag weten, hoe er om moet worden gegaan, met het inactief maken van bijvoorbeeld opgeheven team, cluster, locatie. Het is niet mogelijk om een einddatum aan bijvoorbeeld een team te geven. Verwijderen betekent dat de historie niet meer zichtbaar is in bijvoorbeeld een melding. Vanuit een omweg kun je in de activiteitenlog het één en ander wel terughalen, maar is niet wenselijk.

Wie heeft er tips?

1 reactie

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

@s.japink 

Dit zijn de drie hoofdfases om een Organisatie-Eenheid (OE) buiten gebruik te stellen bij een FLOW meldingstype en waarbij ik er vanuit gaan dat de rechten en rollen van dat meldingstype gebaseerd zijn op de OE structuur.

• Verwijder eerst alle gebruikers en gebruikersgroepen bij de rol van "Melder” van die OE - daarmee wordt het voor het merendeel van de gebruikers onmogelijk om nieuwe meldingen op die OE te registreren. Reeds verzonden open meldingen kunnen wel nog afgehandeld worden. Personen met de rol van "coördinator” kunnen nog wel meldingen op die OE registreren en dat brengt me op het volgende punt
  • Zodra alle meldingen van die OE afgesloten zijn kun je overwegen om de Coördinatoren te verplaatsen naar de rol van Lezer. Zo kan men toch meldingen teruglezen, maar geen nieuwe meldingen aanmaken.De eigenaar van een melding kan een melding eventueel heropenen (mits de workflow dat toestaat).
  • Na het verstrijken van wettelijke of normerende eisen ten aanzien van het bewaren van meldingen kan men de meldingen verwijderen. Zodra de meldingen van die OE uit alle meldingstypen verwijderd zijn, kan men ook de OE verwijderen.
  • Zou men een OE verwijderen, dan worden de meldingen van die OE verplaatst naar de 'bovenliggende OE’. In jouw voorbeeld worden dan meldingen van een verwijderd team dan verplaatst naar de locatie waar het team onder viel
  • Zie Kan ik oude onderwerpen (bijvoorbeeld afdelingen) verwijderen uit de onderwerpenboom? | Zenya Community over meer details over het beheer van de OE structuur