In de SLA geeft Infoland aan dat Fail-over van front- en back-end servers periodiek worden getest. Delen jullie deze resultaten ook met jullie klanten?
We testen regelmatig een volledige regio failover (DraaS test), maar ook een failover binnen de regio.
Inhoudelijk wordt er getest of de applicatie naar behoren functioneert en of de gegevens op de juiste plek worden hersteld.
Als er iets niet werkt, dan lossen we dat op totdat de failover lukt.
De tests leveren uiteindelijk altijd een geslaagde failover op.
De aanleiding voor mij vraag is de NEN 7510. Wij als organisatie nemen veel SaaS af van leveranciers. We zijn hierdoor bij uitval dan ook afhankelijk van deze leveranciers om het te herstellen.
Wij zijn vanuit een NEN 7510 traject kritisch gaan kijken naar onze failovers en die van kritische leveranciers. Het is namelijk voorgekomen dat een leverancier een fail over had, maar deze nooit heeft getest en uiteindelijk bleek dat deze ook niet werkte.
Jullie als Infoland zijn een kritische leverancier voor ons. Vandaar ook deze vraag aan jullie.
De resultaten die wij graag zouden willen zien is wat je hebt benoemd; We hebben de volgende onderdelen getest, dit zijn de resultaten, deze vervolgstappen nemen wij.
Hoi
Dit zijn de laatste tests en resulaten:
-
Region failover test (laatst getest op 21-7-2022): resultaat: succesvol. Geen vervolgacties noodzakelijk
-
Storage failover test (laatst getest op 6-10-2022): resultaat: succesvol. Geen vervolgacties noodzakelijk
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.