Skip to main content

In de SLA geeft Infoland aan dat Fail-over van front- en back-end servers periodiek worden getest. Delen jullie deze resultaten ook met jullie klanten?

We testen regelmatig een volledige regio failover (DraaS test), maar ook een failover binnen de regio.

Inhoudelijk wordt er getest of de applicatie naar behoren functioneert en of de gegevens op de juiste plek worden hersteld.

Als er iets niet werkt, dan lossen we dat op totdat de failover lukt.

De tests leveren uiteindelijk altijd een geslaagde failover op.

@Leslie23 We zijn benieuwd naar de achtergrond van je vraag: wat is de aanleiding van je vraag en welke resultaten zou je willen zien in een verslag?


@Chaim Leunissen Dankjewel voor jouw antwoord.

 

De aanleiding voor mij vraag is de NEN 7510. Wij als organisatie nemen veel SaaS af van leveranciers. We zijn hierdoor bij uitval dan ook afhankelijk van deze leveranciers om het te herstellen. 

Wij zijn vanuit een NEN 7510 traject kritisch gaan kijken naar onze failovers en die van kritische leveranciers. Het is namelijk voorgekomen dat een leverancier een fail over had, maar deze nooit heeft getest en uiteindelijk bleek dat deze ook niet werkte.

Jullie als Infoland zijn een kritische leverancier voor ons. Vandaar ook deze vraag aan jullie.

De resultaten die wij graag zouden willen zien is wat je hebt benoemd; We hebben de volgende onderdelen getest, dit zijn de resultaten, deze vervolgstappen nemen wij. 


Hoi @Leslie23,

Dit zijn de laatste tests en resulaten:

  • Region failover test (laatst getest op 21-7-2022): resultaat: succesvol. Geen vervolgacties noodzakelijk

  • Storage failover test (laatst getest op 6-10-2022): resultaat: succesvol. Geen vervolgacties noodzakelijk


Reageer