Beantwoord

Verantwoordelijkheden overnemen voor een aantal taken

  • 30 May 2023
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Badge +2

Beste community,

Ik heb de training gekeken “Verantwoordelijkheden overnemen van een andere gebruiker” en zou de functionaliteit willen gebruiker om een aantal openstaande taken over te kunnen zetten aan de gebruiker die dit werk in de toekomst gaat doen. Als ik de optie “taakschema actienemer” kies,

 

krijg ik na het doorlopen van de wizard, een heleboel taken, waaronder de taken die ik zou willen overzetten (zie screenshot hieronder). Is het mogelijk om niet alle taken door te zetten, maar er maar een aantal uit de lijst selecteren en alleen die taken overzetten? Ik heb deze mogelijkheid niet gevonden.

 

 

icon

Antwoord op het topic paolaziz 2 June 2023, 08:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Deze optie/werkwijze zet alle taken van het geselecteerde type over van de ene naar de andere gebruiker (en je stelt, indien nodig, de nieuwe gebruiker meteen in als actienemer bij het taakschema)
Als je dat voor een selecte groep van taken wil doen, dan kun je dat per taak wijzigen, op voorwaarde dat degene aan wie je de taak wil toewijzen ook als actienemer bij het taakschema.

Badge +2

Beste Chaim,

ik heb inderdaad al de nieuwe gebruiker als actienemers ingesteld bij het taakschema. 

Jouw tweede zin begrijp ik niet, Als ik de taak open (zoals eerste screenshot hieronder), en ik klik op wijzigen, mag ik het veld Toegewezen aan niet wijzigen (tweede plaatje). Mis ik rechten?

 

Alvast bedankt,

Paola

 

 

Badge +2

Beste Chain,

ik heb gevonden waarom ik de (oude) openstaande taken niet kon overzetten. Ik heb alle taakschema's gekoppeld aan een gebruikersrol ipv een individuele gebruiker. Dit heeft het voordeeld dat ik in een keer, door het aanpassen van de gebruiker die gekoppeld is aan de rol, alles naar de nieuwe gebruiker kan overzetten. Nou, bijna alles: de openstaande taken en acties gaan niet in een keer over.

Wat ik nu gedaan heb, is eerst de Actienemer die er stond (een gebruikersrol dus) helemaal weghalen en vervangen met mijn naam, en daarna  opnieuw de originele rol toevoegen (nu gekoppeld aan de nieuwe gebruiker). Dit werkte.

Het zou handig zijn, wanneer Gebruikersrollen gebruikt worden, om een vergelijkbare optie te bieden als onderstaande optie: bij voorbeeld “Zet alle acties en taken van de gebruikersrol om naar de nieuwe gebruiker(s).” 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring