Skip to main content

Een oude medewerker komt weer bij ons werken. Zij was al verwijderd als gebruiker in Zenya. Als ik een nieuwe gebruiker probeer te maken met haar oude username, zegt Zenya dat het al gebruikt is. Is het mogelijk om de oude gebruiker account te heractiveren? Of moet ze verplicht een nieuwe username krijgen?

Hallo @j.schilder,

 

Het is niet mogelijk om een nieuwe gebruiker aan te maken met dezelfde username als een eerdere gebruiker die reeds verwijderd is.

Er zouden nog rechten van de verwijderde gebruiker in de database opgeslagen kunnen zijn die dan aan de nieuwe gebruiker toegekend zouden worden. Stel dat de verwijderde gebruiker een manager was en de nieuwe gebruiker een gewone lezer, die situatie wil je ten allen tijde voorkomen.

 

Als het een gesynchroniseerde gebruiker betrof en deze in jullie AD wel nog aanwezig is dan zou hij daar terug geactiveerd kunnen worden. 

Zo niet dan is de enige mogelijkheid een nieuwe gebruiker toevoegen met nieuwe username.

Is hiermee je vraag voldoende beantwoord?

 

 

 


Reageer