Vraag

Gezocht: voorbeeld voor het opzetten van een AVG kennistoetsenbank / kennisflitsen in CHECK

  • 20 September 2023
  • 5 reacties
  • 46 Bekeken

Badge +1

We willen de kennis over informatiebeveiliging & privacy. (AVG/WGBO/NEN) bij onze medewerkers toetsen cq. hen de juiste kennis bijbrengen. Wie heeft hiermee ervaring en wil dit delen? We denken bijvorbeeld aan een kennisbank/kennisflits constructie of vragenlijsten.

   


5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Anita Wolters 

Op basis van je huidige vraagstelling denk ik de nieuwe module Zenya BOOST een heel goede oplossing zal zijn.

In Ervaar Zenya BOOST met jouw proeflicentie | Infoland Community vind je informatie over het volgende:

  • Het activeren van een proeflicentie indien dat nog niet gebeurd is
  • Het inrichten en testen van een zogeheten BOOST campagne
Badge +1

Hallo @Chaim Leunissen ,

Een verrassend advies, voordat ik met verdiep in Boost nog even uitleg over onze vraagstelling.

We willen op willekeurige momenten bij individuele medewerkers hun aanwezige kennis toetsen.

Ons idee is het versturen van een link naar een vragenlijst, waar we aan de hand van de juiste/onjuiste antwoorden ook kennisitems aanbieden. De opgehaalde informatie uit de vragenlijst willen we handig bundelen/rapporteren zodat onze functionaris Gegevensbescherming zicht heeft op het kennis niveau en op de onderwerpen waarop extra aandacht  nodig is.

Ik las in een item op de community over een onderwijsinstelling die dit met een kennisbank en kennisflitsen doet, dat idee sprak me erg aan, maar ik heb geen idee hoe je dat moet bouwen. 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Anita Wolters 

Ik kan het topic waar je aan refereert niet direct vinden, maar gezien het gegeven dat je aangeeft dat het om een onderwijsinstelling gaat, is er kans dat je doelt op het product iQualify.
Ik stel daarom voor dat je drie paden bewandelt:

  1. Ga de mogelijkheden van Zenya Boost na via de informatie in de releasenotes, die m.i. een goed beeld schetst van de huidige mogelijkheden, zie: Zenya 7.0.0 – Software updates – Infoland
  2. Ga na wat iQualify voor je kan betekenen, bijvoorbeeld op basis van deze ervaringen: Hoe Medisch Centrum Sint-Jozef succesvol iQualify heeft ingezet | Infoland Community 
  3. Je inventariseert via dit topic eventuele verdere suggesties n.a.v. je vraag of je dit met CHECK vragenlijsten kunt oplossen
Badge +1

Dank voor uitleg en optie. Na toetsen van alle opties hebben we alsnog besloten de CHECK vragenlijsten in te gaan zetten.

iQuality ziet er zeker goed uit voor een combinatie van e-leaning en toetsen, echter de e-learning hebben wij al via een platform ingericht, dat zou dan dubbel worden.

 

 

Hallo @Anita Wolters,

Bedoel je onderstaand artikel wellicht?
Dit is onze software iQualify en specifiek bedoelt voor e-learning (trainingsmateriaal aanbieden en toetsen afnemen).

 

Met CHECK is natuurlijk ook prima allerlei bevragingen te doen. Daarna kun je zelf aanm de hand van de input er een vervolg aan te geven in welke vorm dan ook.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring