Beantwoord

Hoe kan ik kopteksten meekrijgen in rapport in CHECK?

  • 10 January 2023
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Badge +1

Bij een vragengroep is het niet mogelijk om een hoofdvraag te stellen met daaronder subvragen. Daarom ben ik kopteksten gaan instellen. Echter komen deze kopteksten niet mee met de rapportage, waardoor ik de context mis van de vraag. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zie screenprints

Zoals je rechts in de index kan zien bij het rapport is dat ik steeds dezelfde subvragen heb. 

Het zou een mooie verbetering zijn als het wel mogelijk is om een hoofdvraag en subvragen te stellen bij een vragengroep, zoals in deze printscreen: 

Invullen vind ik dan ook veel overzichtelijker, korter en bondiger.  

 

Hopelijk kan iemand me verder helpen. Alvast bedankt, 

 

PS ik moet in dit formulier een subforum kiezen, maar beide onderwerpen zijn mijn inziens niet passend.. Toch maar iets gekozen, omdat ik het formulier anders niet in kan sturen… 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 11 January 2023, 10:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Het is raadzaam de vragen niet afhankelijk te maken van kopteksten, omdat ze in allerlei situatie, anders dan bij het invullen, deze context helemaal niet meekrijgen. Dit geldt voor alle rapporten, exports etc. Voor het systeem is er geen enkele relatie tussen de koptekst en de vraag. Het zijn gewoon elementen in de vragenlijst die 'toevallig’ kort na elkaar staan. Mijn advies is dus toch de koptekst in de vragen zelf te verwerken, op zijn minst voldoende om de vraag ook te kunnen interpreteren als deze zonder de context van de koptekst getoond wordt. Het zou bijvoorbeeld al voldoende kunnen zijn om iets als:

CMR onderwijs: frequentie

als vraag op te nemen. Dan kun je nog steeds de volledige volzin als koptekst gebruiken, maar snap je nog steeds waar het over gaat als je de koptekst in een rapport er niet bij krijgt.

Reputatie 5
Badge +5

Als alternatief:

Je zou de vragen kunnen labelen, hetzij via een labelveld, hetzij via een kader.
Als je vervolgens een rapport opstelt over het labelveld of het kader, dan krijg je zowel de scores per vraag te zien, als de totale score voor alle vragen die aan het onderwerp "Aspecten CRM onderwijs” verbonden zijn.
Zie Hoe maak je een rapport over de scores op vragen uit je vragenlijsten? | Infoland Community over de rapportoptie die daar gebruik van kan maken.

Voor meer informatie over het inrichten van labelvelden, zie:

 

Voor het inrichten van vragen in een kader. zie o.a.:

 

Het is tevens mogelijk om labelvelden toe te passen op vragen in een kader, in dat geval is dit aspect mogelijk belangrijk: Waarom komen de scores van kadervragen niet bij het juiste label in het scorerapport? | Infoland Community

Tot slot is het belangrijk om te weten dat je bestaande vragen in een vragenlijst niet over kunt nemen in een kader. Mocht je besluiten om je vragen onder te brengen in een kader, dan zul je de vragen én de vragenlijst opnieuw vorm moeten geven.
Het is wel mogelijk om bestaande vragen alsnog van een label te voorzien - misschien is dat een goede route naar een prettig werkend score rapport? 

Badge +1

@Job Kramer  en @Chaim Leunissen, dank voor jullie reacties. Ik ga me verdiepen in de mogelijkheden die jullie aangeven. 

Met vriendelijke groet, 

Annemarie 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring