Bij een vragengroep is het niet mogelijk om een hoofdvraag te stellen met daaronder subvragen. Daarom ben ik kopteksten gaan instellen. Echter komen deze kopteksten niet mee met de rapportage, waardoor ik de context mis van de vraag. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zie screenprints
Zoals je rechts in de index kan zien bij het rapport is dat ik steeds dezelfde subvragen heb.
Het zou een mooie verbetering zijn als het wel mogelijk is om een hoofdvraag en subvragen te stellen bij een vragengroep, zoals in deze printscreen:
Invullen vind ik dan ook veel overzichtelijker, korter en bondiger.
Hopelijk kan iemand me verder helpen. Alvast bedankt,
PS ik moet in dit formulier een subforum kiezen, maar beide onderwerpen zijn mijn inziens niet passend.. Toch maar iets gekozen, omdat ik het formulier anders niet in kan sturen…
Antwoord op het topic Chaim Leunissen
Als alternatief:
Je zou de vragen kunnen labelen, hetzij via een labelveld, hetzij via een kader. Als je vervolgens een rapport opstelt over het labelveld of het kader, dan krijg je zowel de scores per vraag te zien, als de totale score voor alle vragen die aan het onderwerp "Aspecten CRM onderwijs” verbonden zijn. Zie Hoe maak je een rapport over de scores op vragen uit je vragenlijsten? | Infoland Community over de rapportoptie die daar gebruik van kan maken.
Voor meer informatie over het inrichten van labelvelden, zie:
Tot slot is het belangrijk om te weten dat je bestaande vragen in een vragenlijst niet over kunt nemen in een kader. Mocht je besluiten om je vragen onder te brengen in een kader, dan zul je de vragen én de vragenlijst opnieuw vorm moeten geven. Het is wel mogelijk om bestaande vragen alsnog van een label te voorzien - misschien is dat een goede route naar een prettig werkend score rapport?
Het is raadzaam de vragen niet afhankelijk te maken van kopteksten, omdat ze in allerlei situatie, anders dan bij het invullen, deze context helemaal niet meekrijgen. Dit geldt voor alle rapporten, exports etc. Voor het systeem is er geen enkele relatie tussen de koptekst en de vraag. Het zijn gewoon elementen in de vragenlijst die 'toevallig’ kort na elkaar staan. Mijn advies is dus toch de koptekst in de vragen zelf te verwerken, op zijn minst voldoende om de vraag ook te kunnen interpreteren als deze zonder de context van de koptekst getoond wordt. Het zou bijvoorbeeld al voldoende kunnen zijn om iets als:
CMR onderwijs: frequentie
als vraag op te nemen. Dan kun je nog steeds de volledige volzin als koptekst gebruiken, maar snap je nog steeds waar het over gaat als je de koptekst in een rapport er niet bij krijgt.
Je zou de vragen kunnen labelen, hetzij via een labelveld, hetzij via een kader. Als je vervolgens een rapport opstelt over het labelveld of het kader, dan krijg je zowel de scores per vraag te zien, als de totale score voor alle vragen die aan het onderwerp "Aspecten CRM onderwijs” verbonden zijn. Zie Hoe maak je een rapport over de scores op vragen uit je vragenlijsten? | Infoland Community over de rapportoptie die daar gebruik van kan maken.
Voor meer informatie over het inrichten van labelvelden, zie:
Tot slot is het belangrijk om te weten dat je bestaande vragen in een vragenlijst niet over kunt nemen in een kader. Mocht je besluiten om je vragen onder te brengen in een kader, dan zul je de vragen én de vragenlijst opnieuw vorm moeten geven. Het is wel mogelijk om bestaande vragen alsnog van een label te voorzien - misschien is dat een goede route naar een prettig werkend score rapport?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.