Vraag

Voorwaardelijke vragen in een vragenlijst op basis van antwoord

  • 10 March 2023
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Is het volgende mogelijk:

Vraag 1 die luidt: Selecteer de functie van de medewerker die je observeert. Je kan 10 verschillende functies kiezen.

Dan willen we per functie dezelfde vragen hierna stellen. In de rapportage willen we namelijk onderscheid kunnen maken van de antwoorden per functie.

Kwam tot een paar beperkingen:

  • Helaas kan je kadervragen maar één keer gebruiken zie ik, dus heb dit geprobeerd na te bootsen via een vragengroep en daarin dezelfde vragen per functie. Echter via voorwaardelijke vragen blijft hij alle vragengroepen tonen. Dus kan hiermee niets overslaan.
  • Als ik per antwoord bij 1 voorwaardelijk aangeef tot de vragen hierna laat hij de antwoorden van het antwoord staan. Dus stel ik heb verpleegkundige geobserveerd ik beantwoord met ja/nee de vragen erna. Dan wil ik vervolgens de arts in deze zelfde lijst aanvinken en voor hen dezelfde vragen beantwoorden. Helaas kan je dan alleen optellen van hetgeen je bij Verpleegkundige hebt opgesteld. 

Heeft hier wellicht iemand een idee hoe je zoiets in één vragenlijst kan bouwen?

Mvg, Charissa

 


3 reacties

Hoi @Charissa6889,

Je zou gebruik kunnen maken van labels en dan van het label ‘Functie’, zie:


Je dient dan wel voor elke functie een aparte vragenlijst in te vullen.

Wanneer je dan een scorerapport maakt, kun je dat baseren op het label ‘Functie'.

Reputatie 1
Badge +3

Goedemorgen @Inge Kuijpers helaas is deze functionaliteit alleen interessant voor de functie van diegene die de vragenlijst gaat invullen. Wij zochten naar de mogelijkheid om in de vragenlijst zelf na het stellen van de vraag ‘Welke functie observeer je?’ vanuit daar kadervragen te kunnen invoegen. Echter moet bij elk antwoord dezelfde kadervragen gesteld worden. Hadden gehoopt bij bijv. Verpleegkundige vragen te kunnen beantwoorden en in diezelfde audit ook bijv. Artsen aan te vinken en dat er dan opnieuw dezelfde vragen gesteld zouden worden. Hij laat dan de vragen en antwoorden die je bij verpleegkundige hebt ingevuld dan staan, dus die van de arts telt hij er bij op. Hadden gehoopt dat dit afzonderlijk van elkaar kon.

Reputatie 5
Badge +5

@Charissa6889 

Allereerst: als je het labelveld "Functie” gebruikt, dan kun je dat zodanig instellen, dat de invuller de functie invult van de geobserveerde i.p.v. dat de functie van de invuller als leidraad geldt. Ik vermoed dat je in jouw situatie het veld "Functie” al op de eerste pagina van je vragenlijst hebt staan, waardoor het onderdeel is van de identificatie van de invuller.

Daarnaast: bedoel je met "dezelfde set vragen in dezelfde audit beantwoorden” dat je de resultaten in 1 vragenlijst registratie wil vastleggen? Zo ja, dan geldt inderdaad dat dit separate vragen per functie dienen te zijn. Anders kun je geen onderscheid maken tussen de ene en de andere functie.
Nadeel daarvan is dat je in dat geval over verschillende sets met vragen gaat rapporteren. Dat geldt zowel voor de route via labelvelden en kadervragen als voor de route via voorwaardelijke vragen.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring