Beantwoord

Afbeelding kopiëren vanuit WORD bestand en plakken in een HTML document

  • 23 January 2023
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Badge

Het was altijd mogelijk om afbeeldingen vanuit Word bestanden direct te plakken in een html-bestand dmv Ctrl+C & Ctrl+V. Klopt het dat dit niet meer werkt vanuit een .doc bestand maar wel vanuit een .docx bestand?

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 1 February 2023, 18:28

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

@GwinA  Welkom op de Infoland Community.

Ik heb hier naar gekeken en ik zie dat het gedrag van afbeeldingen in een DOC op een aantal aspecten verschilt van het gedrag in een DOCX, let met name op de wijze waarop de afbeelding geselecteerd wordt en de beheeropties die bij de afbeelding beschikbaar zijn, zie hieronder

DOC

DOCX


Kennelijk heeft dat gevolgen voor het vullen van je klembord en aansluitend plakken in een HTML document. Dit valt buiten onze directe invloedssfeer.
Het DOC document opslaan als DOCX blijkt in mijn ervaring geen oplossing. 

Ik zie twee manieren om dit op te lossen:

  1. Plak de afbeelding in Paint of een ander programma waarmee je een afbeelding kunt bewerken en sla de afbeelding op. Gebruik vervolgens de "afbeelding invoegen”-optie van de editor, zie Documenten met documentstructuur bewerken | Infoland Community Het voordeel daarvan is dat je de afbeelding onder een herkenbare naam kunt opslaan in het DOC mediabeheer zodat je de afbeelding eenvoudig opnieuw kunt gebruiken in andere documenten.
  2. Plak de afbeelding eerst in een van oorsprong DOCX bestand, kopieer de afbeelding opnieuw opnieuw en plak de afbeelding vervolgens in het HTML document

Optie 1 is de geadviseerde manier, omdat je daarmee ook de mogelijkheid krijgt om een nieuwe versie van de afbeelding vanuit het mediabeheer in 1x in alle documenten toe te passen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring