Een document is verlopen wanneer de Publicatie Einddatum voorbij is. Aan de gebruikerskant is het document dan niet meer zichtbaar en aan de beheerskant zien we een rood blokje bij de status.
Als een document gedeactiveerd is, zien we bij het beheer een blaadje met een kruis in de kolom Aandacht Vereist.
In beide gevallen zijn documenten niet gearchiveerd en blijven ze dus om een periodieke controle vragen.
Wat is verder het verschil tussen deze twee? Hoe ga je hier als beheerder het beste mee om? Ik zie vooral een verschil in ‘opvallendheid’. Uitgeschakeld is slechts een woordje ‘nee’ bij het kopje Actief, terwijl bij verlopen documenten alle blokjes knalrood zijn. Daarbij is actief ja/nee een directe actie van de beheerder terwijl einddatum automatisch en uitgesteld is. Opnieuw publiceren danwel actief maken geeft in beide gevallen geen nieuwe versie.
Is er verder nog een functioneel verschil? Misschien heb ik alle opties al bekeken hoor, maar ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.