Vraag

Doornummeren van tekst in document

  • 25 August 2020
  • 7 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6
  • Ervaren Allesweter
  • 41 reacties

Als ik in een HTML document onder bv. een kop tekst plaats met een nummering 1, 2, 3, etc., dan lukt dat prima als ik de tekst achter de nummering kort houd en als ik dan op ‘enter’ klik, wordt er doorgenummerd op de volgende regel. Heb ik echter nog extra tekst onder een nummering, bv. met opsomtekens en wil ik later doornummeren, dan begint de nummering weer opnieuw.  Dit wil ik niet. 

Wie herkent dit fenomeen en heeft een oplossing hiervoor ? 

Hieronder een voorbeeld zoals ik het (bijna) zou willen hebben, maar met kopiëren/plakken komt dit ook weer niet goed over….

  1. Zorg ervoor dat de patiënt, de omstanders en uzelf veilig zijn.
  2. Kijk of de patiënt reageert:

  • schud voorzichtig aan zijn schouders en vraag (luid): “Gaat het?”
  1. Als de patiënt wel reageert:

  • laat de patiënt in de houding waarin u hem aantreft, mits er verder geen gevaar dreigt;
  • probeer te achterhalen wat er aan de hand is en zorg zo nodig voor hulp;
  • controleer hem regelmatig.
  1. Als de patiënt niet reage

7 reacties

Reputatie 5

Ten eerste: voor de html editor wordt gebruik gemaakt van een component van een derde partij. Het gedrag hiervan zal altijd verschillen bevatten ten opzichte van MS Word, hoewel ze al zeer ver gekomen zijn in het maken van een volwaardige tekstverwerker.

Het gewenste gedrag is mogelijk maar vergt enig handwerk. Klik met de rechter muisknop op de 2e opsomming:

Lijst eigenschappen

Kies ‘Lijst eigenschappen’.

Vul bij ‘beginnen bij’ het gewenste nummer in, en kies toepassen:

Start bij 6 en kies toepassen

 

Reputatie 1
Badge +6

Dank voor je reactie, maar de manier die je beschrijft, heb ik nu ook al gebruikt en ik had de hoop dat dit makkelijker/beter kon. 

Reputatie 2
Badge +3

ipv een (harde) enter een zachte enter gebruiken dmv CNTR+enter. al zou ik liever de optie 1.1 1.2 hebben.

Reputatie 1
Badge +6

 

ipv een (harde) enter een zachte enter gebruiken dmv CNTR+enter. al zou ik liever de optie 1.1 1.2 hebben.

Dank voor de reactie Jikke ! 

Badge +3

Ik heb hetzelfde probleem als RKZ aangeeft, maar dan in een interactief document. Dan werken de oplossingen niet die hierboven zijn genoemd. Overigens weet ik niet wat CNTR voor toets is. 

Weet iemand hoe je dan de nummering goed krijgt?

Hallo @Jacobine,

Geneste opsommingen zijn via de knoppen voor opsommingstekens op dit moment niet mogelijk in de editor van een interactief document.
Je kunt hiervoor een reactie toevoegen bij volgend community artikel:
https://community.infoland.nl/interactieve-documenten-130/wensen-voor-interactieve-documenten-tabellen-opsomming-kleuren-enz-1706

Er is wel een workaround om zo een geneste opsomming goed te krijgen in een interactief document.

  • voor de hoofdopsomming 1,2,3 kun je de knop voor opsomming gebruiken
  • voor het tweede niveau dien je [ALT + Enter] te gebruiken en dan zelf een minteken als opsommingsteken te tikken

Dus bv.:

  1. peren [alt +enter]
    - conference [enter]
  2. appelen [alt +enter]
    - kanzi [alt +enter]
    - pink lady [ enter]
  3. bananen
Badge +3

Hallo Cindy, bedankt voor je reactie. 

Alt+enter werkte niet, maar shift+enter wel. Dus ik ben eruit gekomen om een mooie opsomming te krijgen.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring