Vraag

Excel bestanden in Zenya Documenten weergeven

  • 26 July 2021
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Badge

Vraagje (als nog niet enorm ervaren Zenya gebruiker)….

Als ik voorheen een Excel sheet opnam in iDocument werd dit na aanklikken netjes weergegeven op mijn scherm (ik neem aan als PDF). Nu in Zenya Documenten verschijnt bij het openen van hetzelfde beheerde Excel document een knop met een download icoontje + “Document openen”.

Erop klikken zorgt ervoor dat het bestand wordt gedownload waarna je het kan openen. Maar dit vind ik toch wel erg omslachtig. En het zorgt voor een bulk aan niet beheerde kopieën in ieders ‘downloads’ map, iets wat ik niet echt wenselijk vind. Is hierin iets gewijzigd? Of doe ik zelf iets niet goed?

Ik hoor het graag van een meer ervaren Zenya gebruiker. Alvast bedankt.


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@leerdamp 

Er zijn 2 instellingen die even kan checken

1) bij eigenschappen van het document kijken of de optie invulbaar document is uitgevinkt. Een Office document dat aangevinkt staat als invulbaar wordt immers via downloadknop weergegeven.

2) Indien jullie over de iPDF licentie beschikken kan je bij de eigenschappen van het de document ook aanvinken dat het als PDF getoond dient te worden.

Zou zo in orde moeten komen...

Hoi @leerdamp,

Wanneer je het probleem met de instellingen die Els noemt nog niet hebt kunnen oplossen, dan kun je dit via jullie contactpersoon melden bij onze servicedesk. Zij zullen het dan verder uitzoeken.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring