Skip to main content
Vraag

Handboek parenteralia aanpassing meerdere documenten in bulk

• November 28, 2025
  • 3 reacties
  • 16 Bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Hi, 

Ons handboek parenteralia bestaat uit meerdere documenten. Wij willen de mogelijkheid om het bekwaamheidsniveau aan te passen in bulk. Wie heeft hier ervaring mee en zou dit gekoppeld kunnen worden aan kaartenbakken?

Groet,

Rosa

3 reacties

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Hoi ​@Rosa Brouwers 

Hoe/waar leg je het bekwaamheidsniveau vast? Paar voorbeelden:

• Via een veld in de eigenschappen van de documenten in het handboek?
  • Via leesrollen en rechten?
  • In de inhoud van de documenten?

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Allesweter
  • November 28, 2025

Hoi ​@Rosa Brouwers 

Hoe/waar leg je het bekwaamheidsniveau vast? Paar voorbeelden:

• Via een veld in de eigenschappen van de documenten in het handboek?
  • Via leesrollen en rechten?
  • In de inhoud van de documenten?

Hi Chaim,

Dit staat nu in het document.

Groet,

Rosa

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

@Rosa Brouwers 

Zie Kan ik in documenten de tekst 'iProva' vervangen door 'Zenya'? | Zenya Community als je de naam van een bekwaamheidsniveau (op alle plekken) in alle documenten wil vervangen door een andere of gewijzigde naam.

Als je slechts een deel van de documenten wil wijzigen, dan is dit geen optie en stel ik voor dat je nagaat of een veld "Bekwaamheidsniveaus” beter past. Zo kun je ieder document via dat veld aan het juiste bekwaamheidsniveau verbinden en die toewijzing aansluiten gebruiken om de HBP documenten per bekwaamheidsniveau in een verzameling te zetten. Het toewijzen van een bekwaamheidsniveau kan in bulk - kwestie van documenten aanvinken en voor die selectie een bekwaamheidsniveau toekennen.
Vervolgens zou je de "Zoek en vervang”-optie kunnen gebruiken om de bekwaamheidsniveaus in de inhoud van het document te verwijderen. Ik heb namelijk de indruk dat je een woord ook mag vervangen door een spatie of een teken.

Zo verplaats je het onderhoud op het bekwaamheidsniveau naar een veld en dat is in de regel makkelijker onderhouden dan via de inhoud van documenten zelf.
Simpel voorbeeld: als je een lijstwaarde in het veld "bekwaamheidsniveau” wijzigt, dan wijzig je die naam direct bij alle documenten met dat bekwaamheidsniveau.