Vraag

Handleidingen apparatuur in Zenya of Ultimo?

  • 19 October 2021
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6

Ik ben benieuwd waar andere organisaties handleidingen van apparatuur en apps plaatsen. Is dit in iProva, Ultimo, intranet of nog een andere optie.

 


2 reacties

Hallo @Margreet de Pree,

Als consultant kom ik diverse situaties in de praktijk tegen. En wat volgens mij een belangrijke vraag is om te beantwoorden is wie de handleiding beheerd; zijn dit bijv. PDF's die jullie hebben ontvangen van een leverancier, haal je ze zelf van internet af of zijn dit handleidingen die zelf zijn gemaakt?

Als het documenten betreft die jullie zelf beheren, dan zul je een tool gebruiken waarin de documenten te beheren zijn, versiebeheer vastlegt en wellicht een archief voor oude versies. Is het enkel het delen van info dat van een externe afkomt, dan kan dat middels een gedownload document of wellicht link die naar internet verwijst.

Daarnaast zullen er interne afspraken zijn die vastleggen waar welke tool voor bedoelt is. En zo dus ook de positie van iProva/Zenya. Alle bovengenoemde situaties (zelfgemaakt, gekregen van extern en een link) kunnen gebruikt worden in iProva/Zenya: zelfgemaakte  en gekregen (digitale) documenten kunnen geplaatst en beheerd worden in iDocument/DOC en vindbaar zijn op het portaal e/o op andere plekken zoals een intranet of andere tool. Een link naar het internet waar een handleiding staat kan ook op een portaal vindbaar worden gemaakt, tussen de eigen documenten.

Hoe dat te doen, is te vinden in dit artikel: 

 

 

 

Reputatie 1
Badge +6

Dank voor je reactie Kelly. Hiermee kan ik zeker verder 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring