Beantwoord

Hoe activeer je ''Soortgelijke documenten'' of staat dit standaard aan?


Reputatie 3
Badge +5

In 5.11 is een nieuwe functionaliteit " soortgelijke documenten".
Moet je deze functionaliteit activeren en zo ja waar of staat deze standaard aan. Dit is niet helder aangegeven in de releasenote 5.11

icon

Antwoord op het topic hleijen 27 June 2019, 17:19

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
De functionaliteit staat standaard aan. Bij vergelijkbare documenten zou de extra informatie met betrekking tot soortgelijke documenten automatisch getoond moeten worden.
Reputatie 6
Badge +7
Even met een plaatje voor de duidelijkheid:



Let op: dit paneel zie je dus álleen ALS er sterk overlappende documenten zijn aangetroffen.
Normaliter zal dit gelden voor een minderheid van alle documenten - en bij alle andere documenten heb je daarmee dus geen 'last' van dit extra paneel.


Wil je het eens testen?
Upload dan eens hetzelfde Word-document twee keer (in een testmapje) met verschillende titels, en check daarna op je het paneel ziet verschijnen bij die documenten.


NB: In komende updates gaan we nog extra functies toevoegen.
Denk bijv aan direct een melding zodra je een document upload wat al in het systeem voorkomt, en een vorm van rapportage t.b.v. centrale documentbeheerders.

Als ik de term ‘oncologie’ als zoekopdracht invul, dan hangen daar diverse documenten onder en zijn deze zichtbaar in de titel. Toch ontbreekt dan de kolom met vergelijkbare documenten. Indien ik afdelingsnoodplan invul als zoekterm komen ook daar diverse documenten naar voren, en zie ik wel een kolom ‘vergelijkbare documenten’ met het zelfde zoekwoord.

Wie kan mij dit verklaren? alvast bedankt

Hoi @Infoforummer ,

De inhoud van documenten vergeleken om te bepalen of documenten veel op elkaar lijken en dus 'soortgelijk' zijn. Het gaat dus niet om titels van een document.

Wat er gebeurt, is dat er telkens setjes van drie opeenvolgende woorden worden vergeleken. Dit schuift telkens één woord op. De overeenkomst tussen deze drie woorden moet dan in 70% van het document gevonden zijn.

Om dit te testen zou je een bestaand document kunnen exporteren en daarna weer met een andere titel importeren, eventueel kun je de inhoud dan ook nog een beetje aanpassen.

Reputatie 3
Badge +4

Geweldig als er een een vorm van rapportage t.b.v. centrale documentbeheerders komt!

Reputatie 4
Badge +7

Geweldig als er een een vorm van rapportage t.b.v. centrale documentbeheerders komt!

Dat lijkt mij ook erg handig! Want nu is het tasten in het duister hoe vaak dit voor komt en ben je van ‘toevalstreffers’ afhankelijk om te kunnen bijsturen.

Badge

Zojuist getest, deze functionaliteit werkt voor alle documentsoorten met tekst content. Dus ook voor twee dezelfde PDF formaat documenten bijvoorbeeld.

Badge

Hebben jullie reeds een idee wanneer de vorm van rapportage beschikbaar zal zijn? Dit zou echt een meerwaarde zijn.

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi,

Momenteel staan er geen geplande doorontwikkelingen om soortgelijke documenten in een rapportage te kunnen gebruiken. 

Om dit idee/deze behoefte onder de aandacht te brengen en een mogelijk vervolg te geven is mijn advies om hier een idee voor te delen. Iedereen in dit topic, maar ook andere community leden kunnen dan aangeven of ze dit idee steunen en eventueel hun ervaringen delen!

Badge

De functionaliteit staat standaard aan. Bij vergelijkbare documenten zou de extra informatie met betrekking tot soortgelijke documenten automatisch getoond moeten worden.

Hallo, 

Ik lees dat de functionaliteit standaard ‘aan’ staat. Kan deze ook worden ‘uit’ gezet?

Hallo @HaZo24 

Ik lees dat de functionaliteit standaard ‘aan’ staat. Kan deze ook worden ‘uit’ gezet?

Nee er is geen mogelijkheid om deze functionaliteit uit te schakelen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring