Skip to main content

Ik ben nieuw op het platform, dus wellicht dat de vraag al eerder gesteld en beantwoord is.
Wij hebben in de Word documenten hyperlinks opgenomen naar externe websites, o.a. youtube.

Is het mogelijk dat deze automatisch in een nieuw tabblad openen zonder dat je hiervoor met de rechtermuisknop met werken?

Ik kom hierover oude berichtgeving tegen waar gesproken wordt over een bug, maar het is me niet duidelijk of het nu wel mogelijk is.

Hi @Acnaib ,

Als het gaat om een hyperlink naar een externe website zal deze geopend worden in een nieuw tabblad in de browser.

Gaat het om een hyperlink naar een document binnen Zenya, zal deze worden geopend in het huidig tabblad.

Als de hyperlink niet reageert dan zal jullie Zenya URL niet zijn toegevoegd als uitzondering binnen de browser bij de pop-up blokker.
Je kunt hiervoor het volgend artikel raadplegen:

 


@e.franssen @Chaim Leunissen @Inge Kuijpers ,

Goedendag,

Er zijn al heel veel topcis gemaakt over de hyperlinks binnen Zenya. Hyperlinks naar interne of externe websites of naar andere documenten in Zenya.

Ook wij hadden problemen met sommige documenten waarbij men dan terug kwam in hetzelfde document na klikken op de link. D.m.v. Ctrl+klik lukt het wel om de link te openen (op nieuw tabblad).

We hebben zonet enkele testen gedaan met hyperlinks naar externe websites en documenten in zZney:

  1. Rechtstreekse link in het document geplakt
  2. Link gemaakt met het hyperlink keuzemenu in hetzelfde document

PS: Zenya maakt zelf een unieke link:URL ZENYA/management/hyperlinkloader.aspx?hyperlinkid=###

Bevindingen (we gebruiken Microsofte Edge webbrowser):

  1. Hyperlinks in Hyperlinks in interactieve documenten en in vrije web documenten werken prima (nieuw tabblad) in browser
  2. Hyperlinks in een Powerpoint presentatie werken prima in browser voor alle links
  3. Hyperlinks in een Word-document (eerst downloaden) werken prima voor alle links
  4. Hyperlinks in een Word-document dat als PDF wordt getoond, werken NIET GOED

Als we de POPUP blokkering handhaven en we zetten de Zenya URL in toegestane POP-UP sites dan werkt het wel goed.

Het aanpassen van de instellingen van de webbrowser is niet een oplossing vind ik. Wel voor applicatiebeheerders en ondersteunende diensten. niet of minder voor het zorgpersoneel. We gaan ICT vragen om het centraal in te stellen voor de webbrowser.

Vraag:

Is het te onderzoeken waarom de hyperlinks in een Word document dat wordt getoond als PDF niet goed werken?


Hallo @kpompstra 

Om dit nader te onderzoeken heb ik een ticket aangemaakt bij de servicedesk, zij zullen dit verder onderzoeken en de bevindingen hier terugkoppelen. 


Uit het onderzoek van de vraag van @kpompstra is volgende gekomen:

Het is niet mogelijk een manier in te bouwen in de PDF omzetting om te zorgen dat deze links in een nieuw tabblad openen ook al staat de pop-up blokkering uit. 
Dit komt ook doordat dit gedrag ook verwerkt zit in de PDF-viewer van de betreffende browser en wij kunnen hier geen invloed op uitoefenen.
Omdat de hyperlink naar een externe site verwijst zal de pop-up blokkering er voor zorgen dat de hyperlinks niet in een nieuwe tab willen openen in de PDF. 


Reageer