Beantwoord

Invulbare PDF via Zenya mailen

  • 12 December 2022
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Badge +1

kan er ook een invulbare pfd gebruikt worden om in te laten vullen door bijvoorbeeld een meldewerker. En deze ingevuld te versturen via Zenya. 
Bij voorkeur zonder lokaal eerst op te moeten slaan.

Alvast dank voor de reactie.

 

met vriendelijke groet 

 

Jeroen

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 20 December 2022, 08:13

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Jeroen,

Je kunt een invulbare PDF laten invullen maar de ingevulde versie dien je dan op te slaan om deze te kunnen verzenden.

Misschien is het een alternatief om een vragenlijst te gebruiken?

Badge

@Inge Kuijpers 

Het is mij niet duidelijk hoe ik een PDF invulbaar kan maken in Zenya, maar lees hier wel dat het in ieder geval mogelijk is. Moet ik dit in adobe aanpassen, of bij het opslaan van Word naar pdf? Of is het een instelling in Zenya die ik erop aan moet passen? Ik hoor hier graag meer over, of waar ik het op infoland zou kunnen vinden (tot nu toe geen succes in het vinden)

Reputatie 2
Badge +3

Beste @mereldelaat ,

Als je Word- en Excel-documenten normaal gesproken als PDF aan lezers toont, dan kun je daar voor individuele documenten een uitzondering voor maken en zo deze toch als een Word document of Excel werkblad tonen.

Bij de eigenschappen van een document (in documentbeheer) kun je dan de algemene instelling 'Als PDF tonen aan lezers' op Nee zetten (zie afbeelding ter illustratie).

 

Badge

@Marjolein vd Wijst

Het nadeel van deze werkwijze is dat het gehele document dan aan te passen is, wat bij sommige documenten niet wenselijk is. Persoonlijk vind ik het handiger om er een invulbaar PDF van te maken. Hiermee kun je vooraf aangeven welke velden ingevuld of aangevinkt kunnen worden. Alleen heb je hier wel een aparte licentie (Adobe) voor nodig. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring