Beantwoord

jpg bestand toevoegen aan lijstje documenttypes; kan dat?

  • 13 April 2023
  • 8 reacties
  • 89 Bekeken

Badge +1

Onze organisatie heeft een nieuw logo en mij is gevraagd om dit in Zenya te plaatsen. Het is een jpg bestand dat door de gebruikers gebruikt moet gaan worden in in- en externe communicatie. Hoe kan ik dat het beste doen? Heeft iemand ervaring met jpg bestandjes?

Groet, Sjanie

 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 7 June 2023, 17:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5

Je kunt een documenttype aanmaken voor jpg afbeeldingen. Dus het antwoord is: “ja, dat kan”. De (oprechte) vraag is echter wel of het kwaliteitsdocumentbeheersysteem de meest voor de hand liggende plaats is om een organisatie logo te delen. Je kunt logo’s (in verschillende formaten?) bijvoorbeeld ook op een intranet ter download aanbieden.

Badge +1

Ha Job, dank voor je reactie. We willen zoveel mogelijk gebruik maken van Zenya en liever niet een, voor onze organisatie nieuwe manier, informatie aanbieden. 

In ieder geval, dank voor je tip.

Badge +1

Ha Job,

Zou je mij ook kunnen laten weten hoe ik  het documenttype jpg kan aanmaken?

Fijn als je dit zou willen doen.

Reputatie 5
Badge +5

@sbakker

Je kunt dit "documenttype” toevoegen via Zenya Applicatiebeheer > Documenten: Documenttypen

Voeg een nieuw documenttype toe van het type "Anders”:
 


 

  • Vul bij Mime type de waarde image/jpeg in - zo weet de browser van je gebruiker met welke applicatie de afbeelding geopend dient te worden.
  • Voeg bij de extensies in de extensies jpg en jpeg (beide zonder voorlooppunt) toe
  • Vink de optie "Documenten van dit type zijn afbeeldingen” aan


Wil je ook afbeeldingen in andere formaten zoals PNG toevoegen, dan zou je kunnen proberen of een Mimetype met opschrift image met daarbij de extensies jpg, jpeg en png werkt.

Badge +1

Dank je wel voor je uitleg Chaim. Ik meen alle stappen te hebben gedaan die je voorstelt, maar als ik een document toe wil voegen staat het documenttype jpg niet als mogelijkheid aangegeven. Moet er soms nog een andere handeling verricht worden?

 

Hoi @sbakker,

Je dient inderdaad ook nog bij de map aan te geven dat dit documenttype op die map is toegestaan:

 

Reputatie 5
Badge +6

@sbakker

@Chaim Leunissen

@Inge Kuijpers 

 

Zelf willen wij ook graag een aantal afbeeldingen publiceren in Zenya Doc.

Als ik bovenstaande stappen uitvoer wordt de afbeelding (JPG en PNG) getoond als document, maar ik zou graag bekomen dat deze als JPG of PNG gedownload kan worden.

Het lukt me ook niet via een verzameling waar ik dan de afbeeldingen/media kan toevoegen zoals bv. wel kan voor webpagina’s. 

Hoe kan ik instellen dat afbeeldingen ook als afbeelding kunnen gedownload worden?

Reputatie 5
Badge +6

Ondertussen kreeg ik bevestiging dat mijn vraag niet mogelijk is.

Ik maakte hiervoor een idee aan, stemmen maar ... :)

Ik zocht zelf nog even verder naar een werkbare oplossing en ga als workaround -  in de hoop dat mijn idee kan gerealiseerd worden -  alle afbeeldingen opnemen in een PPT en zo aanbieden aan de medewerkers.

Niet zo gebruiksvriendelijk maar dan kunnen ze op deze wijze de illustraties/afbeeldingen toch opslaan als afbeelding of via copy/paste gebruiken.

Mocht iemand een handigere/betere werkwijze hebben, dan zou het fijn zijn dat jullie deze met mij willen delen.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring