Beantwoord

Kan een schrijver een concept-versie aanmaken?

  • 19 January 2023
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Badge

In onze organisatie is er de wens om ook als schrijver een conceptversie van een document aan te kunnen maken. Dit omdat in verloren uurtjes iemand wel eens de tijd heeft om een document van een collega aan te passen, maar zelf niet documentbeheerder is van dat document. Voor zover wij nu weten moet de documentbeheerder de schrijver dan eerst uitnodigen om het document aan te passen, maar vaak is het van tevoren niet te plannen wanneer de schrijver spontaan tijd heeft om het document aan te passen en werkt deze methode dus niet. Daarom vroeg ik me af of het ook mogelijk is dat een schrijver een conceptversie aanmaakt van een document of dat er andere manieren zijn waarop we dit kunnen inregelen. We hebben liever niet meerdere documentbeheerders van 1 document. 

icon

Antwoord op het topic Els Lowette 22 January 2023, 14:37

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@M. Cuijten Volgens mij is dit mogelijk door een nieuwe rol aan te maken voor deze schrijvers. Dus naast systeemrol schrijver nog een extra rol voor schrijvers waarin je aangeeft dat ze nieuwe documenten mogen aanmaken.  Maar dan is het niet enkel nieuwe conceptversies van bestaande documenten maar ook nieuwe documenten (versie 1) aanmaken.

Ik weet niet of je dit ook wenst…. 

Je dient dan wel de gebruikers die je deze rol toekent aan de gebruikersgroep die je koppelt aan deze rol toe te voegen, of individuele gebruikers rechten toekennen via rollen  kan natuurlijk ook.

Mogelijks zijn er betere werkwijzen maar op deze wijze werk ik meestal wanneer er personen extra rechten nodig hebben binnen documenten.  Ik gebruik wel altijd gebruikersgroepen gezien dit makkelijker onderhoudbaar is.

Hoi @M. Cuijten,

Wat Els aangeeft klopt. De systeemrol ‘schrijver’ is een tijdelijke rol die iemand alleen heeft wanneer hij is uitgenodigd om een document te schrijven. De rechten van deze systeemrol gelden dan ook alleen voor de documenten waarbij hij als schrijver is uitgenodigd.

Je zou dan een extra gebruikersrol aan kunnen maken die het recht heeft om nieuwe documenten aan te maken, maar dan kun je dus ook compleet nieuwe documenten toevoegen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring