Beantwoord

Nieuwe hoofdmap aanmaken in module Documenten

  • 13 January 2023
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Op dit moment werken we in onze documentbeheersmodule met één hoofdmap met daaronder verschillende submappen. Om de soorten documenten beter te splitsen zou ik graag meerdere hoofdmappen hebben. Alleen kan ik maar niet vinden hoe ik zo’n map het hoogste niveau invoeg (zie afbeelding in bijlage). Het lukt me enkel om nieuwe mappen onder de map MeMo aan te maken.

Weet iemand hoe je zo’n nieuwe hoofdmap invoegt?

icon

Antwoord op het topic Jules De Doncker 18 January 2023, 09:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Ik kon het antwoord eerst niet vinden in de Community, maar ben er net zelf op gestoten:

Het aanmaken van een tweede hoofdmap is dus niet mogelijk. Weet iemand wat de reden hiervoor is? En zijn er nog organisaties die de optie om meerdere hoofdmappen aan te maken zouden kunnen gebruiken?

Reputatie 5

Wat is het bezwaar tegen twee mappen onder de hoofdmap, één met de inhoud van de huidige hoofdmap, en één nieuwe? Je moet daarvoor ff wat mappen verplaatsen, dus het is wat werk, maar daarna kun je volgens mij gewoon doen wat je wilt. Alleen zit er een hoofdmap boven die zelf geen inhoud heeft.

Ik vraag me overigens ook af wat je denkt te bereiken. Waarom is het van belang dat de verschillende ‘soorten’ documenten (wat voor indeling gaat het om) in verschillende takken zitten? Ligt het niet meer voor de hand het onderscheid met metadata te maken. De mappenstructuur in het beheer heeft namelijk vooral te maken met beschikbare velden, beoordelingssjabloon, rechten, en zal vaak de organisatiestructuur (losjes) volgen.

Het lijkt mij raadzaam de redenen waarom je denkt aan een tweede hoofdmap eens goed op een rijtje te zetten en dit eens te overleggen met een Infoland consultant. Het is goed mogelijk dat er al een passende oplossing mogelijk is.

Reputatie 2
Badge +5

Dag Job,

Bedankt voor je antwoord. We wilden met twee hoofdmappen gaan werken:

  • één voor de kwaliteitsdocumenten, waar een uitgebreide set metadata, een uitgebreide beoordelingsflow, … 
  • één voor bijlagen, waar een minimale set metadata en een heel beperkte beoordelingsflow op zitten.

In de praktijk komt het erop neer dat zo goed als elke mapinstelling verschillend is voor deze hoofdmappen. Daarom leek het ons logisch om hier op het hoogste niveau in de mappenstructuur twee aparte mappen voor aan te maken.

Voor ons is er geen bezwaar om twee mappen onder een hoofdmap zonder inhoud te stoppen, alleen lijkt het mij dat we hiermee dan een extra, onnodig niveau in de mappenstructuur krijgen. Nu, we kunnen die lege hoofdmap wel nog gebruiken om de instellingen die wel gelijk zijn voor beide onderliggende mappen (zoals leesrechten) centraal te gaan instellen. Dus die oplossing is zeker oké voor ons.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring