Beantwoord

Opmerking onder procedures / documenten - 'Vond je deze informatie nuttig?'

  • 31 August 2020
  • 31 reacties
  • 780 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Sinds de laatste update staat er onder elke procedure die gezocht wordt de vraag of de informatie nuttig was. Daarbij een grote rode en groene duim.

Zelf vind ik dat storend en ik krijg er opmerkingen over uit de organisatie.

 

Waarom is dit toegevoegd? Is niet zinvol naar mijn mening.

Ben benieuwd naar de mening van anderen.

 

Betsy

 

icon

Antwoord op het topic Maurice van Abeelen 1 December 2020, 13:38

Bekijk origineel

31 reacties

Badge

Vanuit het Zaans Medisch Centrum heeft de manager K&V rechtstreeks een bericht gestuurd naar de accountmanager van Infoland hierover. De inhoud van deze e-mail willen wij ook met jullie delen via de community.

“Afgelopen vrijdag heeft er een update van iProva plaatsgevonden. Het goede daaraan is dat de update goed is verlopen. Het minder goede is dat wij als gebruiker nu geconfronteerd worden met een functionaliteit waar wij geen invloed op hebben en niet content mee zijn. Ik doel op de feedback knop. Deze knop is aan het eind van ieder document in de html-structuur te zien. Dit is nieuw en hiervoor is geen PDCA-cyclus ingericht. Dit ondermijnt ook de knop ‘opmerkingen toevoegen’ waar wel een PDCA-cyclus aan gekoppeld is. We hebben hier ook contact voor opgezocht met Infoland en ook dit punt in gebracht in de community. Bovendien blijkt dat een collega ziekenhuis (die we zelf benaderd hebben) hier ook zeker niet tevreden over is.

Zojuist zat ik zelf naar een reglement te kijken in het portaal en zag ik onderaan het document de grote groene en rode knoppen. De vraag of het document ‘nuttig’ is, is een hele vreemde. Een dergelijk document is altijd nuttig (en noodzakelijk). Mogelijk kan het wel beter en daar kun je via opmerkingen toevoegen ook iets over zeggen (waar dus vervolgens een PDCA-cyclus achter zit). De groene en rode knoppen voegen dus, ons / mijn inziens, niets toe. En zorgen eigenlijk alleen maar voor verwarring.

Wil jij mij / ons een update geven over de gedachte hierachter en het waarom de gebruiker niet de mogelijkheid krijgt om deze optie wel of niet zichtbaar te maken?

Want onze grote wens is om hier zelf voor in de lead te zijn en niet geconfronteerd te worden met een verplichte nieuwe introductie vanuit Infoland.”

 

Met vriendelijke groet,

Ellen Beijer, functioneer beheerder iProva, Zaans Medisch Centrum

 

Reputatie 6

De feedback functie 'nuttig/niet nuttig' heeft veel reacties opgeroepen via de community. Bedankt voor alle feedback die wij hierover hebben mogen ontvangen. Naar aanleiding hiervan hebben wij een heroverweging gemaakt en een besluit genomen: De functie is op dit moment onvoldoende doorontwikkeld voor het doel dat we ermee voor ogen hebben en leidt tot verwarring bij gebruikers. De functie zal daarom tot nader order worden uitgeschakeld.

 

Ons doel met deze functie

We willen bereiken dat gebruikers in iProva de voor hen meest relevante informatie op het juiste moment krijgen voorgeschoteld. Hierbij is het in onze ogen van belang om in te kunnen spelen op wat anderen in de organisatie in een vergelijkbare rol of context relevant hebben gevonden. Op basis van dit inzicht kan iProva namelijk helpen om te voorspellen met welke informatie gebruikers het beste geholpen zijn. Vanzelfsprekend is dit altijd een aanvulling op dat wat vanuit de organisatie voorgeschreven wordt of wettelijk bepaald is.

 

Onvoldoende doorontwikkeld

De 'wel/niet nuttig' knop is eigenlijk een 'deze informatie heeft mij wel/niet geholpen' knop die beheerders moet helpen bij de optimalisatie van zoekresultaten en suggesties. Op dit moment is de functie echter nog onvoldoende doorontwikkeld om dit doel te bereiken. We schakelen de functionaliteit daarom uit tot we deze voldoende hebben kunnen door ontwikkelen. Hierbij nemen wij de feedback mee die jullie ons via de Community hebben gegeven.

 

Hoe nu verder?

Bovenstaand zal worden doorgevoerd in één van de eerstvolgende updates voor iProva SaaS. Dit zal in de betreffende releasenotes worden beschreven.

 

Voor iProva On Premises klanten zal bovenstaand worden doorgevoerd in de eerstvolgende patchpack 5.15.3, welke verwacht wordt rond de jaarwisseling.

 

We vertrouwen erop jullie hiermee van dienst te zijn en blijven benieuwd naar jullie feedback!

Reputatie 6
Badge +7

Wij zijn erg blij met dit nieuws @Maurice van Abeelen en ook dat het voor on premise in een patchpakket beschikbaar komt zodat we het zo snel mogelijk na uitbrengen hiervan kunnen effectueren.

Goed te merken hoe serieus er geluisterd is naar de zorgen van de gebruikers.

Reputatie 4
Badge +7

Sluit me helemaal aan bij de reactie van Silvia van Gils.

Reputatie 5
Badge +8

Heel fijn @Maurice van Abeelen dat naar onze wensen is geluisterd! We wachten de release eind december af!

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring