Vraag

Opmerkingen verwijderen uit documenten

  • 13 January 2020
  • 7 reacties
  • 290 Bekeken

Badge

Kunnen opmerkingen die gemaakt zijn door beoordelaars/lezers uit het systeem verwijderd worden?


7 reacties

Opmerkingen kun je niet verwijderen, je kunt alleen de status van een beoordelaars- of lezersopmerking wijzigen.

Reputatie 1
Badge +5

Opmerkingen kun je niet verwijderen, je kunt alleen de status van een beoordelaars- of lezersopmerking wijzigen.

Helaas ben ik afgelopen vrijdag tot de conclusie gekomen dat zelfs een uitgenodigde schrijver alle opmerkingen ooit gemaakt, door beoordelaars of schrijvers, bij een document kan verwijderen. Ik ben dus nu de hele historie van de opmerkingen kwijt.

Kan het weer ingesteld worden dat een schrijver alleen zijn eigen opmerkingen, indien nodig, kan verwijderen en zeker niet die van andere personen?

Of zijn er andere alternatieven hiervoor?

 

groet

Anita Kelleners

documentbeheer VieCuri

 

Alleen de opmerkingen met een gele rand kun je verwijderen, Dit zijn opmerkingen die door schrijvers of documentbeheerders zijn gemaakt.

Opmerkingen die door beoordelaars of lezers zijn gemaakt, kunnen niet worden verwijderd. Deze zijn te herkennen aan het lezers- of beoordelaarspoppetje bij de opmerking.

Klopt het dat de verwijderde opmerkingen ‘schrijversopmerkingen’ waren met een gele rand?

Reputatie 1
Badge +5

Beste Inge,

 

Het waren veel schrijversopmerkingen inderdaad, of er gebruikersopmerkingen bij zaten kan ik helaas niet terugvinden. Echter is het niet wenselijk dat een schrijver alle opmerkingen kan verwijderen, wel zijn of haar eigen opmerkingen maar geen (schrijvers) opmerkingen van andere gebruikers, dat zou alleen documentbeheer moeten kunnen.

Reputatie 2
Badge +6

opmerkingen van gebruikers kun je niet verwijderen begrijp ik maar het is heel verwarrend dat deze zichtbaar blijven als de opmerking verwerkt is in een nieuwe versie. kunnen deze opmerkingen die dus behandeld én verwerkt zijn niet gewoon gearchiveerd worden? zodat ze wel blijven bestaan en te zien zijn voor mij als documentbeheerder maar niet meer zichtbaar zijn voor de gebruiker bij een nw versie van een document?

Reputatie 6

Als het goed is zouden gebruikers die het document via het portaal bekijken oude opmerkingen niet meer kunnen zien. Via de beheerzijde kun je  - mits je rechten hebt - gewoon terug kunnen kijken.

Reputatie 2
Badge +6

Goed om te weten; ik keek inderdaad als beheerder en zie nu dat gebruikers het gelukkig niet blijven zien!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring