Beantwoord

Personen toevoegen aan een specifieke (zelf aangemaakte) leesrol

  • 14 February 2024
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Met de training: Hoe stel je in wie een document mag lezen? | Infoland Community wordt uitgelegd hoe je een nieuwe leesrol aanmaakt in gebruikersrollen en deze koppelt aan een desbetreffende map of document. Enige wat ik hier mis is, hoe kan ik personen toevoegen aan een specifieke zelf aangemaakte leesrol; “privé lezer”. Het lijkt mij vrij logisch dat ik juist deze leesrol heb aangemaakt om bepaalde documenten of documentmappen af te schermen voor sommige ogen. En dat deze documenten of documentmappen alleen te lezen zijn door bijvoorbeeld een afdeling.

 

 

icon

Antwoord op het topic Khar-Cheong 14 February 2024, 15:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@s-sarfraz je bent er bijna. 

Je hebt nu de leesrollen gedefinieerd. Nu moet je ze ook toekennen aan de documenten. Dit doe onder eigenschappen van de mappen. Hier staan al je rechten, ook de leesrechten. 

Vervolgens moet je de leesrechten ook toekennen aan gebruikers/gebruikersgroepen. Klik op wijzigen en dan leesrechten vinkje uitvinken. Je kunt nu de gebruikers toevoegen en de leesrol toekennen.

Als je dit hebt gedaan dan kan je de “Document kan bekeken worden door:” aanpassen van het document. 

 

Reputatie 1
Badge +3

@Khar-Cheong Super bedankt voor de uitleg 😊

Net even alle stappen gevolgd en ja hoor nu is het inderdaad gelukt!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring