Beantwoord

Rapportage leesbevestiging met deadline verlopen niet meer mogelijk

  • 26 February 2024
  • 4 reacties
  • 32 Bekeken

Badge +1

 

Bij het maken van rapportage leesbevestiging kwam een gebruiker het volgende tegen:

Sinds invoering van de deadline voor de leesbevestiging zijn de tekens veranderd waarmee de lees-status wordt aangegeven. De documenten waarvan de leesdeadline is verstreken worden met een rood uitroepteken aangegeven, wat erg slecht is te onderscheiden van een zwart uitroepteken (deadline is niet verlopen). Hierop kan je niet filteren, want in excel wordt geen onderscheid gemaakt in kleur en kan je dus geen overzicht maken van degene waarvan de deadline van de leesbevestiging reeds verlopen is. Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 27 February 2024, 08:42

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Selma,

Dat blijkt een bug te zijn met nummer 67475. Ik zet je vraag door naar de servicedesk zodat je de voortgang van deze bug kunt volgen.

Mochten anderen ook last hebben van deze bug, dan kun je dat aangeven via Mijn Infoland.

Hoi,

Ik heb hier een aanvulling op: Bij de rapportage leesbevestiging komt een zwart ! [datum] wanneer een document is gelezen na de deadline. Nu wordt het bij ons weer gegeven wanneer de documenten binnen de deadline zijn gelezen. Dat lijkt met niet helemaal goed gaan.

Is dit ook bekend in de bug?

Reputatie 5
Badge +5

Beste @Els Groot-Breedveld

Dit is geen onderdeel van de bug (de bug betrof namelijk de situatie dat het filteren op de uitkomst van een leesbevestiging niet werkte).
In jouw opmerking geef je aan dat er een ander symbool wordt toegepast in de inhoud van het rapport dan verwacht.

Ik heb hiervoor een melding aangemaakt bij onze Servicedesk - dit zullen we nader onderzoeken.

Reputatie 5
Badge +5

Uit onderzoek blijkt dat de de registratie van de uitkomst op leesbevestigingen mét deadline korte tijd verkeerd liep in de periode januari 2024 t/m de uitrol van Zenya 7.2.0
Dat levert de volgende situatie op:

  • Het rapport geeft de uitkomst met een verkeerde kleur weer bij de documenten die in die periode gelezen zijn
  • Voor documenten die daarna gelezen zijn geldt dat de juiste kleur gebruikt wordt

Het is belangrijk om te weten dat er leesbevestiging vereist wordt per versie. Deze verkeerde registratie is daarmee tijdelijk, immers: een nieuwe documentversie is aanleiding voor een nieuwe leesbevestiging en nieuwe leesbevestigingen worden correct gerapporteerd.

Daarnaast: als men vandaag nieuwe medewerkers toevoegt aan een leesbevestigingstaak met een deadline, dan wordt de deadline gebaseerd op de datum van vandaag. Omdat het rapport inmiddels correct werkt, wordt er voor nieuwe medewerkers de juiste uitkomst weergeven.

Tot slot: het is in dit geval belangrijk goed te kijken naar de publicatiedatum en de datum die in de leesbevestigingsuitkomst vermeld wordt. De datum van leesbevestiging is in alle gevallen de correcte datum.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring