Beantwoord

Rapportage met hyperlinks naar andere documenten?

  • 28 June 2021
  • 9 reacties
  • 164 Bekeken

Badge +2

Beste,

Ik heb een map met documenten die als annex bij andere documenten horen. Graag zou ik een rapportage willen uitdraaien waarin staat  waar de annexen naar  linken en welke documenten naar de annexen linken (hyperlinks) en als het even kan in welke map deze documenten staan. :wink:

Is dit mogelijk?

 

Grt Gaby

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 29 June 2021, 08:28

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi @ghab,

Je zou hier misschien het rapport ‘Verwijzingen per document’ voor kunnen gebruiken.

Dit rapport toont de verwijzingen (hyperlinks) die in een document worden gebruikt.

Je kunt daarbij kiezen voor:

  • Alle verwijzingen.
  • Alleen inkomende verwijzingen.
  • Alleen uitgaande verwijzingen.

Ook kun je een selectie maken op de status van de verwijzing:

  • Alle statussen.
  • Verwijzing is beschikbaar.
  • Verwijzing is niet beschikbaar.
  • Status is onbekend.

Tip: als je wilt zien of er documenten zijn waarin hyperlinks voorkomen die niet meer beschikbaar zijn, kies dan voor 'uitgaande verwijzingen' en 'niet beschikbaar'.

Badge +2

Hallo Inge,

 

Dankjewel voor de tip! Het is inmiddels gelukt.

 

Grt Gaby

Reputatie 2
Badge +6

de optie die Inge voorstelt gebruik ik ook al tijden maar ik ben niet echt enthousiast! Het is heel vervelend dat rapport niet te exporteren is naar Excel maar alleen naar Word. Heel gebruiksonvriendelijk.  Want sorteren/filteren in een Word-rapport op documentbeheerder is  niet mogelijk. Enige optie die ik dan heb is om maar rapporten te maken per documentbeheerder. Is weer extra werk. Jammer

Verder zie ik in rapporten De antwoordoptie onbekend bij links status”  at dit ook staat  bij links naar andere documenten in Zenya die dus gewoon moeten werken (bij controle blijkt dat ook zo te zijn (*)) maar op de een of andere manier zijn er webadressen van die links gemaakt.

 

(*) helaas kun je niet klikken op de link in het rapport

Reputatie 5
Badge +5

@Ineke van Felius 

Een van de oorzaken is het gegeven dat medewerkers de hyperlink niet toevoegen via de opties die in de Word en/of HTML editor worden aangeboden, zie:

Een andere oorzaak kan zijn dat medewerkers de documenten buiten Zenya plaatsen voordat ze wijzigingen doorvoeren en dan genoodzaakt zijn om verwijzingen van het type "Website” aan te maken.

De oplossing daarvoor is beschreven in Links invoegen in document - probleem met openen van de link | Infoland Community

Reputatie 2
Badge +6

@Ineke van Felius

Een van de oorzaken is het gegeven dat medewerkers de hyperlink niet toevoegen via de opties die in de Word en/of HTML editor worden aangeboden, zie:

Een andere oorzaak kan zijn dat medewerkers de documenten buiten Zenya plaatsen voordat ze wijzigingen doorvoeren en dan genoodzaakt zijn om verwijzingen van het type "Website” aan te maken.

De oplossing daarvoor is beschreven in Links invoegen in document - probleem met openen van de link | Infoland Community

Ik werk bij grote Word-documenten buiten Zenya omdat er binnen Zenya te beperkte functionaliteiten zijn. en het zijn ook geen documenten die zich lenen voor andere variant 

Reputatie 5
Badge +5

We vernemen hier graag je ervaringen met de oplossing in Links invoegen in document - probleem met openen van de link | Infoland Community

Badge +1

Dag,

 

Als ik het rapport maak volgens de tip van Inge (Tip: als je wilt zien of er documenten zijn waarin hyperlinks voorkomen die niet meer beschikbaar zijn, kies dan voor 'uitgaande verwijzingen' en 'niet beschikbaar'.) zie ik ook te voorschijn komen: ‘geen verwijzingen gevonden’

Wat is hier de betekenis van in dit rapport?

Reputatie 5
Badge +5

Dan staan er documenten in je rapport die geen verwijzingen bevatten.

Die documenten kun je uitsluiten van je rapport via deze optie:

 

Badge +1

Ah, fijn dank je wel!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring