Synoniemenlijst delen

  • 25 July 2022
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Badge +2

Beste,

 

Wij willen ons documentbeheersysteem binnen Zenya anders gaan inrichten maar ook onze synoniemenlijst is niet oké.

Is er iemand die beschikt over een goede synoniemenlijst en die deze ook zou willen delen aub?

Mocht dit hier niet mogelijk zijn kan je ze ook altijd mailen naar ann.labeeuw@azdelta.be

 

Alvast bedankt

 

Met vriendelijke groeten

Ann


4 reacties

Is er op deze community meer informatie te vinden over synoniemen? Ik heb er onlangs naar gezocht maar kon het niet vinden.

vr groet Barbara van Aar

Reputatie 5
Badge +6

@Alabeeuw @baarbaravanaar 

 

Wellicht heb je hier wat aan?

Gebruik synoniemen om zoekresultaten te beïnvloeden | Infoland Community

Hoe kan ik op synoniemen laten zoeken? | Infoland Community

Reputatie 5
Badge +8

In de bijlage vind je een lijst zoals ik die ooit begonnen ben en probeer bij te houden.

Ik maak echter meer gebruiken van Titel - uniformiteit waarbij iedere titel begint met de kern van de inhoud van de processen / documenten BV :

Medicatie - ……...titel

AVG - …………….titel

WZD - ……..

HACCP - …..etc etc etc

Zo hoeft men maar te zoeken op 1 woord met als resultaat alle bijhorende doc/processen.

Dit levert aanzienlijke winst en minder zoekfrustratie / “ik kan het niet vinden” meldingen op voor

gebruiker/beheerder.

Ik ervaar dat juiste titels veel “zoekwinst” opleveren, dus die pas ik heeeeeel vaak aan 😉

Daarnaast maak ik heel veel gebruik van de optie Zoeken beheer, ook die levert veel winst op ! 

Dit kost in het begin wat werk om op te bouwen maar die tijd verdien je snel weer terug 👍

 

 

Hopelijk geeft dat een deelantwoord op je vraag.

Is er op deze community meer informatie te vinden over synoniemen? Ik heb er onlangs naar gezocht maar kon het niet vinden.

vr groet Barbara van Aar

 

Hoi @baarbaravanaar ik was even benieuwd hoe je hebt gezocht. Op het woord synoniemen?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring