Beantwoord

Systeemveld "document kan bekeken worden door" afschermen voor wijzigen mogelijk?

  • 3 January 2023
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

 

Is het mogelijk om het systeemveld “document kan bekeken worden door” dat gebaseerd is op de “leesrollen” te beveiligen zodat het niet door documentbeheerders kan aangepast worden?

Ik ben een nieuwe “rol” aan het aanmaken voor documentbeheer.

Hierin kan je wel kiezen voor “systeem documenteigenschappen wijzigen” en “beschermde velden wijzigen” af te vinken maar nog blijft het mogelijk om het veld “document kan bekeken worden door” aan te passen.  Dit zou ik echter niet willen gezien het belangrijk is bij documenten die alleen voor een bepaalde groep lezers beschikbaar is dat dit enkel centraal kan aangepast worden.

Het witte vakje bij documentbeheerders en Document kan bekeken worden door wijst volgens mij toch op een systeemveld.  Documentbeheerders wijzigen uitvinken kan apart ingesteld en werkt prima.

Dit veld verschijnt niet wanneer men op het tabblad eigenschappen op wijzigen klikt wanneer dit veld is afgeschermd (afgevinkt bij rol).

Maar nergens vind ik de mogelijkheid om ook “document kan bekeken worden door” af te schermen...

Hierbij ook nog een 2de vraag: waar kan ik een overzicht vinden van de “systeem documenteigenschappen”?  

 

Ben dus even naar een oplossing op zoek...

icon

Antwoord op het topic Cindy Segers 9 January 2023, 16:42

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Els Lowette,

Welke allemaal systeemvelden zijn kun je zien door eigenschappen van een map te openen en naar tabblad Velden te gaan.
Als er een ‘S’ voor staat betreft het een systeemveld.

Het afschermen van de leesrollen bij een document is niet mogelijk. Dit is niet ingebouwd in de software. Je kunt hiervoor een idee posten.

 

Badge +1

Hoi @Els Lowette of @Cindy Segers of iemand anders. 

Els jij stelde ook de vraag:

"Hierbij ook nog een 2de vraag: waar kan ik een overzicht vinden van de “systeem documenteigenschappen”?  

Heb jij dat antwoord inmiddels gevonden? Ik zoek het ook.

Thanks!

Reputatie 5
Badge +6

@swoldering 

Je kan dit doen via de werkwijze van Cindy

Een documentenmap openen en dan tabblad “Map” - “Eigenschappen openen”

 

Onder tabblad “Velden” staan dan alle velden van de map en deze met het blok met S zijn de systeemvelden.  Deze komen tevoorschijn.

Groetjes

Els

Badge +1

Dank Els voor je antwoord!

Ik meende dat dat de systeem velden zijn, die met de autorisatie Beschermnde velden wijzigen (zie mijn kleine rode pijltjes) aan te passen zijn. Systeemdocumenteigenschappen klinkt weer als iets anders.

Zou je me het verschil kunnen vertellen tussen deze twee, of is er ergens een grote uitleg van als deze te autoriseren taken?

  • Systeemdocumentatie eigenschappen wijzigen
  • Beschermde velden wijzigen

Dank je wel alvast.

 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @swoldering,

In het volgende topic staat dit uitgelegd:

 

Badge +1

Geweldig, dank je wel @e.franssen!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring