Vraag

Tijdens beoordeling wijziging aanbrengen in document door beoordelaars

• 26 August 2020
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

Badge +4

In het ETZ is een wens vanuit beoordelaars, dat het wijzigen van een document, door de beoordelaar mogelijk moet zijn. Het beleid geeft aan dat dit niet verstandig en tevens ook niet mogelijk is. 

Hoe denken andere organisaties hierover? 

1 reactie

Reputatie 4

Als de kwaliteit van een document belangrijk genoeg is om er beoordeling aan te verbinden, dan lijkt mij de conceptfase het moment om wijzigingen aan te brengen. Je kunt hiertoe ook mensen uitnodigen als schrijver.

Als het document eenmaal in beoordeling is, dan is dat niet meer het moment om wijzigingen aan te brengen, zeker als je met meerdere beoordelaars werkt. Je loopt dan namelijk het risico dat een document reeds is goedgekeurd door beoordelaar A, en daarna wordt aangepast door beoordelaar B, zonder dat beoordelaar A hier weet van heeft. Maar ook als je slechts 1 beoordelaar hebt, dan zou de auteur/documentbeheerder van het document zelf toch ook akkoord moeten zijn met de wijzigingen.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je in plaats van het plaatsen van een opmerking bij het document graag een alternatieve tekst zou willen kunnen voorstellen, die enkel geaccepteerd hoeft de worden door de documentbeheerder, voordat hij het document opnieuw ter beoordeling aanbiedt. Zou mogelijk leuke oplossing zijn, maar dit is momenteel niet mogelijk (en technische waarschijnlijk ook een grote uitdaging).

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring