Vraag

Toevoegen stap in TBV / responsibility matrix

  • 3 February 2022
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Badge +5

In 1 van onze processen staat de scope niet als eerste vermeld in de Responsibility matrix, hoe kan ik zorgen dat deze bovenaan komt te staan waar pas ik dit aan ik kan alleen de rollen aanpassen. Als voorbeeld, zie attachment. Of moet je dit via Visio aanpassen?

 

 

 


4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @SaskiaVK.

In de TVB-matrix komen alleen de activiteiten en beslissingen shapes terug, daar kun je namelijk functionarissen aan koppelen.
In het document is te zien dat je een kritieke succesfactor shape hebt gebruikt om een scope aan te geven, aan deze shape kunnen geen functionarissen hangen vandaar dat deze ook niet terug te zien is in de TVB-Matrix.

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd mochten er nog vragen zijn horen wij dat graag.

Badge +5

de shape die ik hier heb staan hebben wij tot nu toe altijd gebruikt voor de scope en deze staat dan ook in het matrix vermeld. 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @SaskiaVK ,

Er zal dan iets anders aan de hand zijn, we zullen dit doorsturen naar de Servicedesk.

In de TVB-matrix komen alleen de activiteiten en beslissingen shapes terug, daar kun je namelijk functionarissen aan koppelen.

Reputatie 3
Badge +4

Antwoord Servicedesk @SaskiaVK :

 

In de TVB-matrix komen alleen de activiteiten en beslissingen shapes terug, daar kun je namelijk functionarissen aan koppelen.
In het document is te zien dat je een kritieke succesfactor shape hebt gebruikt om een scope aan te geven, aan deze shape kunnen geen functionarissen hangen vandaar dat deze ook niet terug te zien is in de TVB-Matrix.

Wat jullie hebben gedaan om dit toch te realiseren is het volgende:

  • Jullie hebben de basis shape 'Zeshoek' gebruikt en geplaatst op proces document.
  • Vervolgens de shape geselecteerd en geklikt op 'shapes omzetten' in het Zenya tabblad.
  • De zeshoek omgezet naar Activiteit
  • Hierdoor is het tabblad 'Functionarissen' wel beschikbaar en kan de shape boven aan worden geplaatst in de TVB-matrix.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring