Bij het opzetten van documentbeheer in Zenya, is er heel veel gebruik gemaakt van de module Hyperlink maken - om op de oude locatie van het document te verwijzen naar de nieuwe locatie - een soort van verhuiskaartje.
Alleen zijn we nu heel veel jaren verder, iedereen weet feilloos zijn hun documenten te vinden in Zenya, maar ik heb nog heel veel incoming links van Externe bron - die er niet meer is
Hoe kan ik die inkomende links van externe bron opruimen?
Hallo
Er is geen makkelijke manier om die links op te ruimen, enkel document per document openen via wijzigen en de hyperlink er handmatig uit verwijderen.
De "hyperlink maken - externe bron’-link is primair bedoeld voor de situatie dat je vanuit een andere plek dan Zenya zelf naar een Zenya document wil wijzen, bijvoorbeeld in een mail of intranet.
Tenzij je, zoals in de door jou vermelde situatie, heel goed zicht hebt op het gebruik van de externe links kun je niet weten of die links nog in gebruik zijn of niet.
Via het rapport “Verwijzingen per document” kun je een overzicht genereren van alle niet beschikbaare links per document.
de vraag blijft: hoe haal ik een hyperlink uit een document als die hyperlink niet in de tekst staat?
Overigens: voor het verwijzen naar een Zenya document vanuit bv een mail, gebruiken we tegenwoordig de quick code link - dat is een stuk makkelijker te doen vanuit een document als lezer.
Hallo
Als er een verbroken hyperlink staat bij een document die je niet terugvindt in de tekst, dan kun je dat als ticket melden bij de servicedesk en een export van het document meesturen.
De servicedesk zal dan via de code van het document achterhalen waar de hyperlink zich bevindt.
bij deze alvast mijn excuses aan jullie servicedesk ! Het gaat hier om een 50 tal documenten . dat is meer dan het aantal incidenten die gemeld zijn in de afgelopen 4 jaar dor ons
Hallo
Ik heb jouw oorspronkelijke vraag doorgezet naar de Zenya servicedesk. Zij kunnen het verder onderzoeken of er een manier is om de hyperlinks te achterhalen.
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.