Vraag

Voorwaarden vermelden telefoonnummer in een document

  • 11 February 2019
  • 7 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Beste allen,

Volgens mij kun je in de iProva search app, direct bellen vanuit een telefoonnummer in een document. Zijn er voorwaarden aan het vermelden van het telefoonnummer in het document?

hartelijk dank,
Sasja Plak

7 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Volgens mij hanteer je hier de AVG wet en/af organisatieafspraken m.b.t. openbaarheid tel. nrs.
Reputatie 6
Badge +7
Praktisch gezien kan ik me voorstellen dat je altijd het 10-cijferige volledige nummer op moet nemen en geen korte interne nummers omdat, afhankelijk of je contact hebt met het interne netwerk, deze niet altijd herkent zullen worden door de belfunctie van je telefoon.
Reputatie 1
Badge +2
hartelijk dank. ik begrijp dat interne nummers niet mogelijk is, maar ik meen gezien te hebben dat het wel mogelijk is om een extern nummer direct te bellen vanuit een document. Nog on afhankelijk van de AVG.
Reputatie 6
Badge +7
Als het gaat om de technische voorwaarden, dan zoekt de iProva Search app inderdaad naar cijferreeksen die voldoen aan het formaat voor een Nederlands of Belgisch telefoonnummer, inclusief kengetal.

Interne nrs (814 bijvoorbeeld) zal hij dus niet herkennen.
Soms heeft een intern nummer ook een extern equivalent
(intern Infoland nr 848 kan je ook bellen via 040-8485848) en dan is de oplossing dus om dat volledige nummer in het document op te nemen.


Herkenning van telefoonnummers werkt overigens enkel in web-documenten, niet in documenten die je in Word/PDF/... vorm aanbiedt via de iProva Search app
Reputatie 1
Badge +2
Dank voor de antwoorden, hier kunnen we verder mee.
Reputatie 1

Reactie vanuit Infoland op onze vraag waarom in HTML wel en in Interactieve documenten een telefoonnummer niet als hyperlink:

Telefoonnummers binnen HTML en Interactieve Documenten.

Dit betreft een functionaliteit die niet officieel wordt ondersteund binnen iProva. Om de mogelijkheid te kunnen bieden dat telefoonnummers als zijnde een "Hyperlink" worden getoond en direct het nummer te bellen, zodra de gebruiker op het telefoonnummer klikt/tikt, moet er een Hyperlink worden aangemaakt waarin als doel "tel:[telefoonnummer]" wordt vermeld.

iProva ondersteund alleen hyperlinks die verwijzen naar een van de volgende onderdelen:

  • iProva component (Document, Melding, Rapport, etc)
  • Webpagina
  • E-mail adres
  • Netwerklocatie

Om de functionaliteit te kunnen ondersteunen, zou er een nieuw type Hyperlink moeten worden geïntroduceerd.

Reputatie 6

@Ankie Dat is een correcte aanvulling, maar we zijn voorlopig niet van plan een nieuw hyperlinktype aan te gaan maken. Hoe mooi is het (uiteraard als het op een Nederlands of Vlaams telefoonnummer lijkt) als dit werkt zonder dat je hier als schrijver rekening mee hoeft te houden. Dat is hoe de search app nu werkt, met uitzondering van Interactieve Documenten.

 

We zijn overigens voornemens om de functionaliteiten die met een interactief document kunnen gelijk te trekken met zaken die ook met andere documenttypes. Dit komt daarbij ook op het lijstje. Dit gelijktrekken zal natuurlijk stapje voor stapje gebeuren, dus het is nog niet bekend wanneer deze specifieke functionaliteit zal worden toegevoegd.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring