Beantwoord

Zenya tabellen aanpassen in documenten

  • 25 January 2024
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Badge

ik heb zoveel problemen met het aanpassen van tabellen en een Zenya document. indien ik een regel toevoeg worden de kolommen allemaal groter. Ze zijn ook niet aan te passen door middel van de kolomschuifjes te verschuiven. Er gebeurt helemaal niets.

Het gekke is dat als ik een document aanmaak er al standaard een aantal tabellen in staan, wat klopt, en deze zijn ook goed ingedeeld wat betreft afstanden.

Zodra je iets gaat aanpassen aan deze tabel gaat het mis

Iemand een idee hoe ik tabellen kan aanpassen wat betreft breedtes van kolommen en rijden? ik zag dat er een jaar geleden een bug was maar kan me niet voorstellen dat het nog  niet opgelost is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen 

 

icon

Antwoord op het topic Cindy Segers 29 January 2024, 14:07

Bekijk origineel

1 reactie

Hallo @suzanne.bielders 

Als je problemen hebt met de opmaak en/of tabellen in een HTML document dan zit er vermoedelijk Word opmaak op die de HTML editor niet goed kan interpreteren waardoor nieuwe opmaak niet wordt toegepast of kolombreedtes verspringen bij het toevoegen van een nieuwe rij.

Ons advies is als dit optreedt of als je tekst of een tabel uit een andere bron (bv. Word)  kopieert en plakt, om de tekst of tabel te selecteren, vervolgens op tab Controle “opmaak verwijderen” te kiezen en daarna de gewenste opmaak of kolombreedtes terug in te stellen.

Volgend supportartikel geeft ook nog tips voor het werken met tabellen in de HTML editor:

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring