Hoe kan ik zelf een zoekterm aan een document toevoegen? Dus bijvoorbeeld "brand” als zoekterm vasthangen aan het calamiteitenprotocol, zonder dat het in de lijst staat met zoektermen waarop is gezocht?
Hallo Solange, hoe ik het meestal aanpak is dat ik dan zelf even een paar keer het zoekwoord “brand” gebruik en dit dan via de zoektermen koppel.
Nadien voeg ik ook een aantal synoniemen toe met brand bv. brand, branalarm ed. zodat je bij zoeken op deze woorden ook meteen hetzelfde protocol in beeld krijgt als aanbevolen link.
Dit werkt handig.
Ik raad jullie aan om de ontwikkelingen m.b.t. de nieuwe zoekfunctie goed in de gaten te houden, zie AI Search - het nieuwe zoeken | Zenya Community
Naar aanleiding daarvan denk ik dat het een goed idee is om de nieuwe zoekfunctie toe te passen in een testomgeving, zodat jullie een goed beeld krijgen van de mogelijkheden, ons van feedback kunnen voorzien en jullie organisatie kunnen voorbereiden de mogelijkheid om vragen te stellen i.p.v. het invoeren van zoektermen?
Reageer
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.