Skip to main content

Als een actienemer uit dienst gaat terwijl het actiepunt nog open staat: wie krijgt dan een signaal? Is dit de Coördinator? Of de Gatekeeper? Alvast dank!

Als het account van een actienemer uit Zenya verwijderd wordt, dan kijkt het systeem in onderstaande volgorde naar het volgende:

  • Is het actiepunt toegewezen aan een team of een gebruikersgroep, dan kunnen de andere teamleden of gebruikers het actiepunt verder opvolgen en wijzigt er dus eigenlijk niets
  • Is er een voorkeursactienemer? Dan gaat het actiepunt naar de voorkeursactienemer
  • Is er geen voorkeursactienemer, maar wel een voorkeurscoördinator, dan wordt het actiepunt aan de voorkeurscoördinator toegekend
  • Is er helemaal niemand aan wie het actiepunt toegewezen kan worden, dan wordt het actiepunt aan de gatekeeper van het meldingstype toegekend.

Een soortgelijke routering wordt ook toegepast als een eigenaar van meldingen uit dienst gaat.

 

Zolang het Zenya account nog bestaat (ook al is de medewerker uit dienst) zul je openstaande actiepunten op een andere manier moeten overdragen. De meest eenvoudige situatie staat beschreven in onderstaand voorbeeld.

Voorbeeld: stel, alle openstaande actiepunten van je Security Officer mogen in 1x overgedragen aan zijn/haar opvolger, dan doe je dat het meest efficiënt via de optie "Verantwoordelijkheden overnemen”, zie Verantwoordelijkheden en rechten overnemen van een andere gebruiker | Infoland Community

Dit resulteert namelijk in het volgende:

  • de nieuwe medewerker wordt dan opgenomen in de rechtenstructuur van alle relevante meldingstypen (zodat je ook nieuwe actiepunten aan die medewerker kunt toewijzen)
  • alle openstaande actiepunten worden overgedragen

Ook hier geldt dat deze functionaliteit ingezet kan worden voor eigenaars van meldingen die uit dienst zijn gegaan.


Reageer