Skip to main content

Bij een automatische status overgang, waarbij de melding retour ging naar de voorgaande status, heeft het systeem het actiepunt verwijderd. Hierdoor is het zojuist ingevulde formulier verdwenen en is er niet meer terug te lezen waarom de melding retour moet. 

Bij ander meldingen (van hetzelfde meldtype) wordt bij dezelfde statusovergang de actie niet verwijderd. Heeft iemand anders een soort gelijk probleem? en de mogelijke oplossing hiervoor?

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het actiepunt door een statusovergang verwijderd is. Je kunt die het beste laten melden bij de servicedesk door jullie servicedesk contactpersoon, zij kunnen dan wat meer informatie opvragen en het probleem onderzoeken.


@Sarina Dit gebeurt wanneer er een workflow formulier aan een specifieke status is verbonden. In dat geval wordt dat als actiepunt aangereikt aan de verantwoordelijke gebruiker.
Echter: als de melding die status verlaat, dan is wordt het actiepunt en het formulier verwijderd.

Mogelijke oplossingen zijn dan:

  1. Zorg ervoor dat de melding de status niet kan verlaten voordat het workflow formulier daadwerkelijk ingevuld en verzonden is, je dient dan voorwaarden in te stellen op de statusovergang, zie Statusovergang bij meldingen automatisch laten uitvoeren
  2. Zet de melding terug naar de vorige status om het workflow formulier weer beschikbaar te maken, hiervoor dien je wellicht een teruggaande statusovergang in te schakelen, zie Workflow - bepaal hoe een melding moet worden afgehandeld? 

Jullie functioneel beheerder / Servicedesk contactpersoon dient hiervoor enkele wijzigingen door te voeren in de inrichting van de workflow.

 


Reageer