Beantwoord

Afwijzen melding beperken tot specifieke personen

  • 28 March 2023
  • 1 reactie
  • 16 Bekeken

Badge +3

Is het mogelijk om in flow het afwijzen van meldingen te beperken tot een groep van specifieke personen. We zien nu soms dat mensen meldingen onterecht afwijzen. De mogelijkheid om te kunnen afwijzen blijft belangrijk maar het moet wel om de juiste reden.

Kunnen we dit via voorwaarden sturen?

 

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 28 March 2023, 15:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5

Je zou (bijvoorbeeld) het volgende kunnen doen:

  1. Zorg dat je een status ‘beoordeling afwijzen’ hebt voor de status afgewezen (dit betekent mogelijk dat je een ander workflowsjabloon nodig hebt).
  2. Op de statusovergang naar deze ‘beoordeling afwijzen’ status maak je een actiepunt 'formulier invullen’ aan met een workflow formulier met een veldje 'afkeuring goedgekeurd’. Dit formulier laat je door één van je groepje specifieke personen die dat mogen invullen.
  3. De statusovergang naar afgewezen kun je automatisch laten plaatsvinden als het veld ‘afkeuring goedgekeurd’ aangevinkt is. Als het formulier is ingevuld maar de afkeuring niet is goedgekeurd kun je dit ook gebruiken om de melding indien gewenst automatisch naar een andere status te zetten. Ik kan me voorstellen dat in dit geval echter enig overleg noodzakelijk is.

Deze wat omslachtige constructie is nodig, omdat je als coördinator nu eenmaal alles mag met een melding. De enige manier om voor coördinatoren iets tegen te houden is voorwaarden op een statusovergang te zetten.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring