Skip to main content
Vraag

Automatische e-mail na het aanmaken van een actiepunt naar actienemer, zonder dat er sprake is van status overgang.

• March 4, 2026
  • 1 reactie
  • 2 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Is het mogelijk dat er een automatische e-mail wordt verstuurd naar een actienemer indien er een actiepunt is aangemaakt voor die persoon, maar er geen status overgang plaats vindt in de melding.

In abonnementen staat wel de mogelijkheid om e-mail van 'Actiepunt aan mij toegewezen’ aan- en uit te zetten, maar als alles aanstaat en ik maak een actiepunt aan dan zie ik geen mail verschijnen.

Er wordt wel e-mail verstuurd als er een status overgang plaats vindt, maar het is soms wel handig om actiepunten aan te maken binnen een status.

Wie kan mij helpen?

1 reactie

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Hoi ​@Cora de Vries 

Allereerst: welkom op de Community!

Hieronder enkele wetenswaardigheden die je hopelijk helpen om je constatering te verklaren (of op zijn minst meer duidelijkheid bieden over de exacte situatie)

1. Als je als coördinator/eigenaar van een melding handmatig een actiepunt aan jezelf toewijst, dan verzendt Zenya daar geen mail over. Je bent dan namelijk al op de hoogte van het feit dat er een actiepunt aan jou is toegewezen.
  2. Er zijn vier abonnementen die in dit verband relevant zijn:
    1. Actiepunt (formulier invullen) aan mij toegewezen (actienemer): van toepassing als een formulier als actiepunt wordt toegekend aan een medewerker in de rol van actienemer
    2. Actiepunt (formulier invullen) aan mij toegewezen (eigenaar melding): analoog aan het voorgaande abonnement, maar uitsluitend van toepassing als het actiepunt om het formulier in te vullen wordt toegewezen aan de eigenaar van de melding
    3. Actiepunt aan mij toegewezen: dit abonnement is van toepassing op het moment dat er een actiepunt zonder formulier wordt toegewezen aan een medewerker
    4. Actiepunt aan mij toegewezen (eigenaar): dit abonnement is van toepassing als een actiepunt zonder formulier wordt toegewezen aan de eigenaar van de melding
  3. Mailacties in een statusovergang worden altijd uitgevoerd als er aan de voorwaarden voor de e-mailactie wordt voldaan. Dit kan betekenen dat actienemers 2 mails gaan krijgen: 1 op het moment dat er een actiepunt wordt toegekend en 1 als de melding een statusovergang doormaakt en daar bijvoorbeeld een actie "Verzend e-mailbericht aan actienemer(s)” is ingesteld.

Daarnaast is het belangrijk om te weten dat een actiepunt altijd tot een taak in het Zenya taakoverzicht van de betreffende gebruiker leidt en dat betekent dat een medewerker altijd kan weten dat er een actiepunt afgehandeld dient te worden.