Skip to main content

Hallo,

Ik wil een automatische statusovergang inrichten op basis van een veldtype ‘Getal, berekend met formule’ in een workflowformulier, maar dit lukt niet.

Specifiek: Afhankelijk van de score op een aantal criteria wil ik automatische statusovergangen instellen naar 4 verschillende statussen (Advies – Afgewezen – Voorbereiding – Uitvoering). Ik heb voor ieder criteria het type ‘Lijst met getalwaarde’ gekozen, waarbij we waarde 0 (= nee) of 1 (= ja) hebben. Ik heb dan een veld ‘Getal, berekend met formule’ aangemaakt, waarbij ik de waarden van alle criteria optel. Bij de voorwaarden van statusoverganggen heb ik het veld ‘Getal berekend met formule’ op basis van de waarden (≤1, 2-3, ≥4)  ingesteld per pijl. Echter, er gebeurt niets. In het workflowformulier is de uiteindelijke waarde ook niet zichtbaar, maar staat er een ‘-’.

Kunnen jullie helpen ?

Bedankt! 

@msmets 

De oorzaak zit in de “-”: als een veld van het type "getal, berekend met formule” een “-” weergeeft, dan betekent dat dat er niet voor alle velden achter de berekening een getal is ingevuld.

Er zijn twee gangbare oorzaken:

• Als een van de velden in een voorwaardelijke sectie zit die niet openklapt of ergens in de workflow dichtklapt, dan wordt dat veld leeggemaakt
  • Niks invullen is niet hetzelfde als het getal '0’ invullen 

Zorg er daarom voor dat er altijd een getal is ingevuld voor alle getalvelden achter het rekenveld, dus een '0’ i.p.v. leeg