Skip to main content

Beste

Heeft een persoon, ingevuld als overige betrokkene, bij FLOW automatisch leesrechten tot die specifieke melding? Ook als deze persoon niet de rechten heeft als lezer voor de locatie waarop de melding is gemaakt?

Bij Instellingen van de meldingen, kan ik de rol ‘Overige betrokkene’ toegang geven tot de verschillende formulieren en tabbladen. Maar nog steeds krijg ik de boodschap van de organisatie dat ze geen toegang hebben.

Alvast bedankt

Hoi Nick,

De overige betrokkene dient rechten te hebben om ‘Overige betrokkene’ te kunnen zijn, Dit bepaal je per ‘onderwerp’ op het tabblad Rechten bij het meldingstype.

Daarnaast kun je ook op dat tabblad nog aangeven welke leesrechten de rol ‘Overige betrokkene’ heeft.

Zie ook:

Hallo ​@Nick Goethals,

Aan de rechtenkant (inrichting meldtype) richt je in wie een overige betrokken gemaakt kan worden.

Daaronder heb je leesrechten per rol, dit is niks meer dan wat de persoon met een bepaalde rol kan zien. De “Wat moet ik doen” tabel is bijvoorbeeld niet waardevol voor andere rollen dan coördinatoren omdat ze er toch niks mee kunnen doen. Net als het coördinatorformulier etc. Dit heeft niks te maken met het überhaupt kunnen zien van de melding ja of nee.

Om als overige betrokkenen een melding te kunnen zien moeten ze dus eerst binnen een specifieke melding als overige betrokkenen worden toegevoegd. Vaak doe je dit tijdens een faseovergang op basis van een veld van het type “Gebruiker”. Zorg ervoor dat het vinkje “Overige betrokkenen” is aangevinkt en je ziet alleen die opties die binnen de rechtenstructuur zijn toegestaan.

Pas dan kunnen de overige betrokkenen een specifieke melding inzien.

Succes!

Kees

Dag Kees,

Ik heb tijdens een faseovergang het volgende ingesteld:

Waarbij de overige betrokkene wordt gewijzigd (een specifieke gebruiker wordt toegevoegd) als een specifiek veld is ingevuld.

Bij de rechten heb ik onderstaande aangeduid bij overige betrokkene

Echter kan die specifieke gebruiker niet alle meldingen inzien waarvan zij overige betrokkene is.

Waar zit ik dan nog fout?

Hallo Nick,

Waarschijnlijk zit je dan aan de inrichting kant gewoon goed. Je geeft aan dat de gebruiker niet alle meldingen kan inzien, dus waarschijnlijk heb je een overzicht van;

• meldingen die de gebruiker zou moeten kunnen zien (dus een uitdraai van alle meldingen waar de gebruiker overige betrokkenen is, te maken door Admin) 
  • meldingen die de gebruiker ziet (uit te draaien door de gebruiker zelf).

Wanneer je de specifieke meldingen hebt geïdentificeerd die de gebruiker wel zou moeten kunnen zien maar dat niet doet, dan kan je die meldingen verder analyseren waarom de gebruiker die melding niet ziet.

Op dit moment denk ik aan twee mogelijke oorzaken;

1. De gebruiker heeft niet de juiste filters aangebracht
  2. De gebruiker zat niet in de gebruikersgroep van de meldingen ten tijde van de faseovergang.

Groet,

Kees

Reageer