Beantwoord

Hoe wordt de definitieve 'Datum gesloten' bepaald als je twee eindstatussen ingericht hebt?

  • 3 August 2022
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Badge +2

Beste

Ik heb in mijn Flow op 2 momenten een eindstatus ingebouwd. Waarop baseert het veld ‘Datum gesloten’ zich? Op de eerste eindstatus of de 2de (en dus finale)?

Groeten

Nick

 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 3 August 2022, 14:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hij registreert de datum van de overgang naar een eindstatus. Het maakt niet uit of je in eindstatus A of eindstatus B terecht komt.

 

Als je in de flow van de ene eindstatus (A) naar de andere kan gaan (B), is A niet echt een eindstatus, maar een tussen-status. Dan registreert hij B.

Kun je een screenshot van de workflow toevoegen?

 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Nick Goethals,

Leuke vraag!

De "Datum gesloten” wordt bepaald door de eerste statusovergang die een melding heeft doorgemaakt naar een eindstatus.

Voorbeeld: als je een workflow hebt met twee opeenvolgende eindstatussen "Gesloten” en "Gearchiveerd / Geanonimiseerd”, dan blijft de "Datum gesloten” ongewijzigd, zodra de status wijzigt van "Gesloten” naar "Gearchiveerd / Geanonimiseerd”.

Vanuit het perspectief van de rapportage is de melding in deze situatie nog steeds gesloten.
De "Datum laatst gewijzigd” wijzigt dan wel! Je melding is in dat geval namelijk van status gewijzigd (en ik verwacht dat er ook wat gegevens geanonimiseerd zijn).

Het is tevens goed om te weten dat de "Datum gesloten” leeggemaakt wordt als de melding heropend wordt door de melding in een "Open” status te plaatsen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring