Training

Integratie Kaartenbak en Meldingen


  • Anonymous
  • 0 reacties

In een kaartenbak kun je allerlei ‘objecten’ vastleggen zoals bijvoorbeeld apparaten, gebouwen of projecten.

De kaartenbak heeft meerdere koppelingen met de module ‘FLOW'. In deze training vertellen we je er meer over.


14 reacties

Reputatie 1
Badge +7

@Pieter De Smet : je maakt hier een koppeling tussen een kaartenbak en een melding waarbij je de oa. de gegevens van een kaartenbak gebruikt in een melding.

Stel ik maak een melding, in die melding betreft softwarepakket “X” uit de kaartenbak, wat ik in de melding aangeef met een veld “kaartenbak”.

Hoe kan ik de kaartenbak “software” instellen dat er een melding gemaakt is betreffende die software “X”?

Ik zie wel koppelingen naar andere kaartenbakken, naar documenten maar niet naar meldingen. 

Beste Luc,

Van zodra je bij de eigenschappen van de kaartenbak bij ‘koppelingen’ deze beschikbaar stelt voor alle of een selectie van meldingstypes, kan je op dat meldingstype dat kaartenbakveld gaan toevoegen bij het beheer van de velden. Eenmaal dat op een formulier gebruikt wordt, zullen de meldingen automatisch bij die specifieke kaart verschijnen in het tabblad ‘meldingen’.

Reputatie 1
Badge +5

Ik heb bovenstaande methode toegepast op onze melding om trainingen te registreren. We hebben een kaartenbak met de standaard opleidingen en ik wil de info ‘onderwerp’, ‘inhoud’ en ‘trainingsmateriaal’ overnemen in de melding.

Voor de velden ‘onderwerp’ en ‘inhoud’ is dit gelukt. Voor het veld ‘trainingsmateriaal’ niet. Kan dit zijn omdat het een bijlage veld is?

Hoi Lotte,

We hebben je vraag doorgezet naar de servicedesk. Zij komen hier op terug.

Ik heb bovenstaande methode toegepast op onze melding om trainingen te registreren. We hebben een kaartenbak met de standaard opleidingen en ik wil de info ‘onderwerp’, ‘inhoud’ en ‘trainingsmateriaal’ overnemen in de melding.

Voor de velden ‘onderwerp’ en ‘inhoud’ is dit gelukt. Voor het veld ‘trainingsmateriaal’ niet. Kan dit zijn omdat het een bijlage veld is?

 

Velden van type 'bijlage' kunnen niet overgenomen worden vanuit de kaartenbak naar een melding,

Reputatie 1
Badge +1

Wij hebben een kaartenbak gemaakt van onze laptops en deze gekoppeld aan hun gebruikers.

Wanneer een medewerker een storing meldt die betrekking heeft op zijn/haar laptop wil ik graag dat uit de kaartenbak de juiste laptop gekoppeld wordt aan de melding en anders om.

Dus ook als een medewerker en laptop niet langer bij elkaar horen de melding nog wel bij die laptop terug te vinden is.

Ik heb de instructie gelezen en het een en ander uitgeprobeerd, maar ik kom er niet helemaal uit.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken of probeer ik iets te doen wat niet kan?

Wij hebben een kaartenbak gemaakt van onze laptops en deze gekoppeld aan hun gebruikers.

Wanneer een medewerker een storing meldt die betrekking heeft op zijn/haar laptop wil ik graag dat uit de kaartenbak de juiste laptop gekoppeld wordt aan de melding en anders om.

Dus ook als een medewerker en laptop niet langer bij elkaar horen de melding nog wel bij die laptop terug te vinden is.

Ik heb de instructie gelezen en het een en ander uitgeprobeerd, maar ik kom er niet helemaal uit.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken of probeer ik iets te doen wat niet kan?

 

Hoi @Elke de Boer,

Je dient op het meldformulier altijd de kaart (= laptop) te selecteren en daar kun je dan bijbehorende velden van overnemen in de melding zoals bijvoorbeeld de gebruiker. Het is dus niet mogelijk om wanneer je een melding start automatisch de juiste laptop in te laten vullen.

Je zou misschien wel iets kunnen doen met de Zenya Assist app. Je kunt dan de laptop voorzien van een QR-code en wanneer je die dan via de app scant direct een melding doen over die laptop. Bij de melding zie je altijd wie de melding heeft gedaan en over welke laptop het gaat, dus ook als de laptop inmiddels een andere eigenaar heeft.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi @Inge Kuijpers 

 

Ik ben bezig met aanmaken van een kaart via de workflow. De actie voor het aanmaken van de kaart stel ik in op de eerste status overgang. Ik kan niet alle velden op de kaart aanvullen aan de hand van de melding (niet alle velden komen voor). Deze kaart moet dus nog handmatig op een later moment in flow worden aangevuld. Om het makkelijk te maken wil ik graag of een actiepunt uitzetten met een verwijzing naar de nieuwe kaart, of anders via een formulier de link toevoegen. Is dit mogelijk? 

 

Of als het niet kan om een link direct naar de nieuwe kaart te maken, is het dan wel mogelijk om een link naar de algemene kaartenbak te maken? dan kan er makkelijker door geklikt worden (Ik krijg het via de “hyperlink maken” functie alleen voor elkaar om een link naar een specifieke (al bestaande) kaart te maken, niet naar de algemene bak.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 5
Badge +5

@AnnetteG 

Je kunt de actie om de kaart aan te maken instellen op een latere statusovergang in de workflow, bijvoorbeeld op een statusovergang ná een status waarin wel alle informatie bekend is.
Is dat een optie? 

Reputatie 1
Badge +6

Hi Chaim,

 

Onze workflow bestaat maar uit 3 statussen (concept, controle, afgehandeld). Ik wil graag dat de kaart aangemaakt wordt tussen concept en controle, zodat de actienemer in de status controle het originele kaartenbak veld kan vullen met de kaart gegevens (zodat we voor rapportages wel altijd kunnen werken met de dezelfde kolommen/velden), maar dan moet de kaart dus wel al aangemaakt zijn voor de status controle.

Ook komen niet alle velden die op de kaart moeten komen voor in de melding, dus die zal ik niet automatisch kunnen laten vullen helaas.

Als het niet mogelijk is om de link aan te maken dan moet ik maar gewoon simpel onze mensen goed opleiden :).

Dankjewel voor het meedenken!

Reputatie 3
Badge +6

Wij maken binnen een bepaald meldingstype ook gebruik van de integratie met de kaartenbak.

Nu lukt het alleen niet om dit veld toe te voegen aan een dashboard/diagram.

Tips?

Reputatie 5
Badge +5

Wij maken binnen een bepaald meldingstype ook gebruik van de integratie met de kaartenbak.

Nu lukt het alleen niet om dit veld toe te voegen aan een dashboard/diagram.

Tips?

Dit is afgesplitst en verder verduidelijkt in topic Kaartenbak velden in FLOW kunnen gebruiken in Zenya diagrammen | Infoland Community

Reputatie 4
Badge +4

Is het ook mogelijk om kaartvelden van het type ‘Andere kaart’ over te nemen in een veld in een melding? 

Op de kaarten van waaruit ik een aantal veldwaardes wil overnemen in de melding staan twee velden van het type ‘andere kaart’. Het lijkt erop dat ik deze waarden niet kan overnemen. Hoe kan ik het zo instellen dat dit wel kan? 

Het gaat om drie kaartenbakken die aan elkaar gerelateerd zijn (hiërarchisch). De meldingen zijn op basis van één van deze kaartenbakken. Twee waardes komen uit andere kaartenbakken.

Is het ook mogelijk om kaartvelden van het type ‘Andere kaart’ over te nemen in een veld in een melding? 

Op de kaarten van waaruit ik een aantal veldwaardes wil overnemen in de melding staan twee velden van het type ‘andere kaart’. Het lijkt erop dat ik deze waarden niet kan overnemen. Hoe kan ik het zo instellen dat dit wel kan? 

Het gaat om drie kaartenbakken die aan elkaar gerelateerd zijn (hiërarchisch). De meldingen zijn op basis van één van deze kaartenbakken. Twee waardes komen uit andere kaartenbakken.

 

Dat is helaas niet mogelijk, je kunt deze velden nu niet selecteren om te laten vullen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring