Vraag

Invul rechten per meldformulier

  • 22 September 2020
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Binnen het meldingstype incident melden wil ik graag een meldformulier maken die specifiek ingevuld mag worden door een bepaald aantal gebruikers. Het ‘normale’ incident meldformulier moet ingevuld kunnen worden door alle gebruikers.

Voor zover ik kan zien is dit niet mogelijk. Heeft iemand hier tips voor?

Ik wil wel graag dat het tweede/nieuwe meldformulier volgens dezelfde workflow loopt; en daarom wil ik geen apart meldingstype maken.

Lopen andere organisaties hier ook tegen aan?


2 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Kan je niet werken met een voorwaardelijke secties, waarbij je het veld ‘melder’ de voorwaardelijkheid laat bepalen?

Sectie 1 is dan het normale formulier waarbij ‘melder is niet een van persoon x, y en z’.

Sectie 2 is het tweede formulier waarbij ‘melder is een van persoon x, y en z’.

Reputatie 5
Badge +5

@Gerlof In aanvulling op de reactie van @Jeske van Gassel

Misschien kun je handig gebruik maken van een onderscheid in rechten op basis van hiërarchie in de rechtenstructuur, zie:

 

Als de specifieke melders het hoofdniveau kiezen, dan komen er op basis van voorwaardelijke secties heel andere vragen aan bod (formulier 1).
Als ze het subniveau kiezen, dan komt in feite formulier 2 aan bod.

Je zou er dan zelfs voor kunnen kiezen om de overige rollen ook anders in te stellen.

Om dit goed te laten werken dient onderstaande optie op "Nee” te staan:

Klik op het tabblad "Onderwerpen” voor toegang tot deze optie

Daarnaast ben ik benieuwd hoe de stand van zaken inmiddels is - heb je wellicht al een andere oplossing gevonden? Zo ja, wat was de oplossing?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring