Beantwoord

Is het mogelijk om een rapportage te maken per oplostijd in weken, o.b.v. een vergelijk tussen "datum gesloten" - "datum verstuurd"?

  • 20 April 2023
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Badge +1

Hallo,

Is het mogelijk om een rapportage te maken van de VIM-meldingen per oplostijd?

Deze 3 filters wil ik tonen:

Binnen 1 week

Tussen 1 en 3 weken

Langer dan 3 weken

Ik wil de datum_gestuurd aftrekken van datum_gesloten, de uitkomst in dagen of in weken

Josefien

icon

Antwoord op het topic Tino Brouwer 21 April 2023, 11:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Beste @Josefien Janssen 

Allereerst: welkom op de Infoland Community!

Ik zie twee opties:

  1. Je kunt hiervoor gebruik maken van de rapportsjablonen met betrekking op de doorlooptijden van meldingen, zie Rapportage over meldingen
  2. Of je kunt de doorlooptijd uitrekenen via een "Leeftijd”-veld, zie Hoe kan je automatisch een periode of leeftijd uit laten rekenen in Melden & Analyseren? en dit veld vervolgens gebruiken in overzichten of als kolom in een Excel rapporten van het type "Lijst van meldingen” of "Draaitabel”
Badge +1

Beste Chaim,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Wij willen de “doorlooptijd” in kaart brengen van de VIM-meldingen. Op het VIM-formulier staat geen veld “doorlooptijd”. Kan ik toch de "doorlooptijd” uit rekenen door deze 2 datums van elkaar af te trekken: Datum verstuurd en Datum gesloten

Dit willen we in een staafdiagram tonen. Is dat mogelijk? 

Of moeten we het VIM-formulier aanpassen door daar een veld “doorlooptijd” op te zetten, die bovenstaande 2 datums van elkaar aftrekt? Zo ja, kunnen we dat ook voor de reeds afgehandelde VIM-meldingen doen?

 

 

Reputatie 2
Badge +3

Beste @Josefien Janssen 

Wanneer je een nieuw veld aanmaakt van het type leeftijd/periode, kan je hierbij de velden “Datum gesloten” en "Datum aangemaakt” selecteren. 
Dit veld kan je toevoegen aan het meldingstype vim-meldingen.
Als je op basis van dit veld een rapportage maakt zul je in staat zijn een rapportage te maken van de doorlooptijd van meldingen. 

Dit werkt ook voor reeds bestaande meldingen.

Zie hier een voorbeeld van hoe het veld ingesteld kan worden:

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring