Skip to main content
Vraag

Kun je de koppeling naar een cliënt in een meldformulier later toevoegen/aanpassen?

• March 16, 2026
  • 0 reacties
  • 2 Bekeken

k.prins
Forum|alt.badge.img+7

In ons MIC-/MIM-formulier is een koppeling opgenomen met Nedap ONS. De melding wordt geopend vanuit ONS, waardoor de cliëntinformatie overgenomen kan worden. De cliëntinformatie wordt gekoppeld zodra er bij “betrokken personen” de cliënt wordt aangevinkt. Klopt het dat het niet hersteld kan worden als dit bij de initiële melding vergeten wordt? We zien nu regelmatig dat de melder alleen zichzelf of een collega aanvinkt (wat (ook) een MIM oplevert) en de cliënt niet. De cliëntinformatie wordt dan niet gekoppeld en de vermelding in de rapportage wordt niet terug gekopieerd naar het dossier. In het formulier kan ik vanuit Zenya wel verschillende velden wijzigen, maar als de coördinator de cliënt alsnog aanvinkt, komen er geen cliëntgegevens in het formulier. Ik wil niet dat er allemaal dubbele meldingen in het systeem komen om de eerdere fout te herstellen, maar ik zou wel liefst elke MIC-melding aan een specifieke cliënt gekoppeld hebben.