Vraag

Layout scherm voor actiepunten

  • 15 June 2020
  • 8 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Wij hebben een vraag m.b.t. actiepunten in iTask.

Alle formulieren in iTask werken met annuleren, opslaan of ik ben klaar onder aan de pagina.

Alleen bij actiepunten staat Ik ben klaar niet naast opslaan en annuleren maar boven aan de pagina.

Dit is verwarrend, waarom is daarvoor gekozen?

En zou dit ook misschien met een update aangepast kunnen worden, dat dit ook onderaan komt?

Gr Diana 

 


8 reacties

Reputatie 6

Beste @Diana,

Dit scherm heeft in de loop der jaren wat evolutie ondergaan. Hierdoor is de layout van de pagina wat aangepast.

We gaan dit qua layout nu niet aanpassen. Later dit jaar zullen we dit scherm geschikt gaan maken voor alle devices, waardoor we opnieuw naar de layout zullen kijken. Daar gaat vast een mooie verbetering plaatsvinden!

Reputatie 1
Badge +2

Ow @Diana wat een goed punt!

De lay-out is mij een doorn in het oog. Het resultaat is dat veel actiepunten nooit worden afgehandeld. De actienemer vult wel antwoord in en slaat vervolgens zijn antwoord op. Het is logisch dat je van boven naar beneden werkt waarom dan weer bovenin op ‘ik ben klaar’ drukken.

@Koen Sterken: Als je een organisatie wilt laten wennen aan een IMS systeem waarbij je via Outlook de mensen moet wijzen op het afhandelen van actiepunten dan sla je de plank wel een beetje mis.

Heel gek dat de opties niet gewoon naast elkaar staan.

ik ben klaar - opslaan (en later verder gaan) - annuleren

Reputatie 5

Voorheen hebben die knoppen naast elkaar gestaan met precies dezelfde kritiek, namelijk dat mensen opsloegen zonder het actiepunt af te handelen. Dat ontwerp werkte dus niet, maar kennelijk is het huidige ontwerp ook niet de oplossing, omdat het nog steeds fout gaat, ondanks de knop met koeieletters ‘Ik ben klaar’. Lijkt mij dat we in het project waar @Koen Sterken  het over heeft eens goed moeten onderzoeken wat dan wel werkt.

Reputatie 4
Badge +6

Inderdaad @Hoogeboom-01 en @Job Kramer wat ons betreft komen de opties naast elkaar zoals dat op iedere plek in de diverse formulieren het geval is. Aan ons is het dan om de medewerkers goed te instrueren, dat men na opslaan ook verder gaat zodat punten wel afgehandeld worden. Evt met een extra melding wanneer een punt te lang open staat.

Reputatie 6

Ter info, hier het topic waarbij mensen aangeven dat de ‘oude’ oplossing niet goed was.

Reputatie 5
Badge +8

Goed om over te lezen.

Bij ons in de organisatie gebeurt hetzelfde. Voornamelijk bij de gebruikers die er nog niet veel mee gewerkt hebben.

Vooral de mensen die het momenteel erg druk hebben, laten onbedoeld heel veel taken en formulieren open staan.

De herziene labels op de knoppen zouden moeten helpen, maar mensen lezen klaarblijkelijk de labels tussen haakjes niet. En velen geven aan dat ze een kleurtje prettig zouden vinden. (Rood voor Annuleren, Blauw voor Opslaan en Groen voor Afronden worden regelmatig genoemd)

De mensen die de labels wel lezen, reageren daar regelmatig op met dat ze het “kinderachtig” vinden, vooral het Opslaan-rijmpje is nu al door een aantal artsen, managers en onderzoekers opgemerkt…

Goed te lezen dat het al op de radar staat en herzien gaat worden. Ik zou daarbij de feedback die ik massaal ontvang uit de organisatie willen doorspelen;

  • Waarom is dit niet gewoon modern, zoals de meeste applicaties (kleurgebruik, positie knoppen) (Mobile-design)
  • Waarom moet dit nu in 2x open geklikt worden? Ik wil het gewoon afronden / invullen / etc.
  • Kunnen er niet gewoon icoontjes bij ipv zulke lange labels?
Reputatie 6

Thanks voor je feedback Jesse!

We werken aan: mobile design, flow (dus zijn alle klikken wel nodig?), en ook kijken we naar iconen. Al vrees ik binnen de set van iconen die we in het nieuwe model tot onze beschikking hebben dat het best moeilijk is om een duidelijk verschil aan te geven tussen opslaan en klaar. Misschien een diskette (voor opslaan) en een finishvlag (voor afronden). 

Reputatie 1
Badge +6

Ook bij ons gaat dit heel vaak fout. Ik heb dat in andere community items ook al zelf aangegeven. Hoe je de knop ook noemt en kleurt, sowieso is het niet logisch dat de knop “ik ben klaar” staat BOVEN de plek waar je antwoord geeft (notitieveld). Dan maakt het niet veel meer uit dat de knop wel groot is, je komt hem niet meer tegen. En wel een knop “opslaan”, dus dat lijkt dan logisch.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring